Geen abces maar wat dan wel uit mijn tandvlees getrokken ?

Author:
eric dekker
Posted:
wo, 05/02/2007 - 02:16
Nu na 4 maand, 2 maal een dikke wang en 2 kuren van antibiotum had ik nog steeds last van een pijnlijke bult op mijn tandvlees bij tand 36.
Ik had daar een bultje wat een steekende pijn gaf bij erop te duwen, verder had ik er geen last van.
Ook bij het drukken op mijn kaak/wang van buitenaf gaf het een steekende pijn.
Heb er na veel aan te puteren iets met een pincet uitgetrokken.
Het leek op een stuk tand.
Dit lijkt me raar omdat het ver onder de kies zat.
Een stuk bot lijkt me ook raar omdat het precies tussen men kaak en kies zat.
Ik dacht dat ik er een abces uitgetrokken had, maar na dit forum te hebben gelezen kan dat het dus ook niet zijn.
Het was wit en Keihard, ik wou het laten onderzoeken wat het is, maar het is in de afvoer gevallen.
iemand eenig idee wat ik uit mijn tandvlees heb getrokken?
Ik heb het er echt uit moeten trekken en dacht ook dat er iets kraakte of brak.
Om helemaal eerlijk te zijn tand 36 was gevuld maar na 4 jaar niet bij een tandarts te zijn geweest is vulling allang verdwenen en waren de problemen begonnen na een half jaar speed te hebben gebruikt.
van speed blijf ik nu wel af.
maar de vraag blijft nu WAT heb ik uit mijn tandvlees getrokken?
iemand een idee ?
De pijn is wel verdwenen nu.
Rien

Tsja, ik zou in ieder geval de tandarts vragen om foto's te maken...wat je er ook uit hebt gepeuterd op die foto's kan je wellicht zien dat het of wel- of niet goed is..

Rien
wo, 05/02/2007 - 21:41 Permalink
Mignon

Beste Eric,

ik begrijp uit je verhaal dat je op dit moment geen tandarts hebt. Om te weten te komen wat het is geweest dat je uit je tandvlees hebt getrokken zou ik toch weer een tandarts opzoeken. Zijn er in de buurt van het probleem ooit tanden getrokken in het verleden? Bij een extractie wil er wel eens een stukje bot (sequester) achterblijven dat langzaam uitzweert. Sequesters kunnen ook ontstaan bij diepe ontstekingen. Ik zou me kunnen voorstellen dat Speedgebruik hier een rol bij zou kunnen spelen.
vr, 05/04/2007 - 15:24 Permalink