Warm/kou gevoeligheid

Author:
Marieke23
Posted:
do, 05/03/2007 - 14:01
Hallo,

Ik had een tijdje terug onder een vulling een gaatje (een gat zegmaar) en de tandarts zei dat de zenuw misschien niet te redden was(op de foto zag je nog een heel dun haartje van de zenuw, niet meer die mooie twee takken zegmaar), maar omdat ik zo jong ben wilde ze het wel proberen dus boorde ze hem uit en vulde ze hem. In het begin had ik wat drukpijn bij kauwen, maar dat was normaal vertelde de tandarts. Een paar weken later begon ik ineens enorme scheuten te krijgen als ik koud water (na tandenpoetsen) of warme dingen dronk. Ik ben weer naar de tamdarts gegaan en ze dacht dat het misschien een lekkende vulling was, gelukkig nog steeds geen WKB nodig dacht ze. Ze heeft mijn gaatje gister weer beter dicht gemaakt (er zaten twee lekjes in zag ze) en nu zou het over moeten zijn. Helaas voel ik nogsteeds een klein pijnscheutje als ik thee drink.. Ze heeft ook fluor op mijn kieshals gesmeert voor als het gevoelige halzen waren die de pijn veroorzaakten.
Moet ik weer terug naar haar (en een WKB laten doen) of kan ik het beter even aanzien? Ik ben bang dat als het een ontsteking is dat hij dan doorgaat naar mijn kaakbot ofzo.

Marieke
Mignon

Beste Marieke,

de pijn die je ervaart kan inderdaad ook worden veroorzaakt door blootliggend tandbeen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een lekkende vulling of blootliggende tandhals. Ik zou nog even een weekje afwachten wat de behandeling voor resultaat heeft. Als de pijn heviger wordt of niet verdwijnt zou de tandarts er eventueel nogmaals een foto van kunnen maken. Tegen die tijd is hierop waarschijnlijk wel te zien of er sprake is van een zenuwontsteking. Bovendien ben je er dan nog goed op tijd bij.

Veel succes, gr Mignon
vr, 05/04/2007 - 15:07 Permalink