Ik begrijp uit andere berichten dat pijn na het vervangen van almagaan vullingen eigenlijk heel gewoon is. Ik lees vooral dat een doffe napijn of pijn bij het kauwen of warm / koud een normaal is.
Nu is mijn situatie iets anders. Ik heb een paar keer per dag een soort aanval van pijn. Deze pijn is heel heftig en ik krijg er tranen van in mijn ogen. Na enige tijd verdwijnt de pijn weer en blijft er een beetje vervelend gevoel over die de rest van de dag blijft.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een almagaan vulling laten vervangen en toen eigenlijk hetzelfde mee gemaakt. Toen verdween na een dag of 3 die heel heftige pijn. Nu ben ik inmiddels ruim 5 dagen onderweg. Met deze pijn kan ik niet werken en / of autorijden.
Het beste lijkt te helpen: heel rustig blijven zitten of liggen (met hoofd hoog) en natuurlijk ibuprofen (al helpt dat maar weinig)
Moet ik gewoon geduld hebben?
Nu is mijn situatie iets anders. Ik heb een paar keer per dag een soort aanval van pijn. Deze pijn is heel heftig en ik krijg er tranen van in mijn ogen. Na enige tijd verdwijnt de pijn weer en blijft er een beetje vervelend gevoel over die de rest van de dag blijft.
Ik heb een aantal maanden geleden ook een almagaan vulling laten vervangen en toen eigenlijk hetzelfde mee gemaakt. Toen verdween na een dag of 3 die heel heftige pijn. Nu ben ik inmiddels ruim 5 dagen onderweg. Met deze pijn kan ik niet werken en / of autorijden.
Het beste lijkt te helpen: heel rustig blijven zitten of liggen (met hoofd hoog) en natuurlijk ibuprofen (al helpt dat maar weinig)
Moet ik gewoon geduld hebben?
Die pijn, is dat 'scheutsgewijs'? Of heel hevige kiespijn die opkomt en langzaam weer wegzakt?
Scheuten = vaak onherstelbaar ontstoken pulpa > WKB! Hoe eerder hoe beter = minder pijn, beter te verdoven, geen kaakbot ontsteking :x
Meestal in reactie op warmte.
Hevige kiespijn = misschien nog herstelbaar ontstoken pulpa > afwachten, moet na enige tijd zakken.
Meer dan scheuten reactie op koude.
Raadpleeg je tandarts. Zeker bij grotere/diepere vullingen kan kiesje overstuur raken. Beter om dan de bedrading eruit te halen :P
Ad
dank
Dank je wel. De pijn komt plotseling op zonder aanleiding. Eten, drinken (warm / koud) gaat allemaal wel goed. Waar ik wel last van heb, is van de wind buiten. Gek genoeg kan ik gewoon bij wijze van spreken mijn mond wijd open houden.. nergens last van. Maar de wind die via mijn neus naar binnenkomt, aaai. (het zijn ook twee bovenkiezen die opnieuw gevuld zijn)
Als ik jou goed begrijp moet dit dus gewoon wegzakken? Geduld dus maar :roll:
niet best
Niet best. :cry: Iets later ontstond een groot abces. Terug naar de tandarts dus (een andere omdat ik inmiddels verhuisd ben). De tandarts constateerde dus een flinke ontsteking en het hele proces kon weer van vooraf aan beginnen. Inmiddels 3 behandelingen later en 440 euro lichter is alles nu in orde. :P
Was ik al bang voor.
Ligt niet aan de vulling, wel aan de grootte van het gat.