Constante pijn na vullen 3 kiezen

Author:
Mvs
Posted:
di, 04/17/2007 - 19:31
Mijn probleem;

Na 3 jaar niet bij de tandarts geweest te zijn ben ik afgelopen maand weer geweest. Binnen die drie jaar heb ik 2,5 jaar een beugel gehad en twee serieuze kaakoperaties en is m'n gebit dus wel gemonitord. Maar ineens was ik bang voor de tandarts! Uiteindelijk toch gegaan natuurlijk..

Nu bleek dat ik dus drie gaatjes had in m'n onderste kies links, m'n bovenste kies links en die daartegen gelegen.

Vorige week dinsdag (vandaag dus precies een week geleden) zijn die gaatjes gevuld met witte vullingen. Voordat de gaatjes gevuld waren heb ik nooit last gehad van die kiezen, nooit wat van gevoeld. Echter heb ik nu serieuze constante pijn in alle drie de kiezen (en ook aangelegen tanden) Geen pijn bij koud of warm, maar een zeurend, drukkend gevoel aan m'n tanden. Vooral 's nachts word ik er wakker van. Dan klim ik m'n bed uit en probeer ik met extra flossen, tandenstokers of extra tandenpoetsen het pijnlijke gevoel te verhelpen. Niets helpt, behalve pijnstillers. Die ik dus aan de lopende band gebruik.

Vanaf vorige week dinsdag heb ik al last, maar afgelopen weekend leek het even weg te zijn. Echter keerde de pijn op zondagavond weer terug.

Is dit een duidelijk geval van geirriteerde zenuwen en zit er niets anders op dan een zenuwbehandeling? Of kan het ook iets anders zijn?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Mignon

Als de tandarts diep heeft moeten boren heeft de zenuw een flinke opdonder gehad. Dit kan nog een tijdje last geven. Daarnaast is het mogelijk dat de vullingen mogelijk te hoog zijn of te strak tegen de buurtanden aanliggen. Ik zou nog een keertje teruggaan naar je tandarts om de zaak te laten bekijken. Hij kan dan zonodig gelijk een foto maken om te zien hoe het met de zenuw is gesteld.

Veel succes, gr Mignon
do, 04/19/2007 - 08:22 Permalink
Mvs

Bedankt voor je reactie :)

Ik ben gelijk teruggegaan naar de tandarts omdat het pijn bleef doen.

Na een bezoekje aan de tandarts bleek dat m'n verstandskiezen aan het drukken waren tegen m'n geboorde kiezen. Hij vertelde me dat de kiezen niet zo diep waren geboord dat m'n zenuwen aangetast konden zijn.

Na een paar dagen na dat bezoek aan de tandarts ging de pijn inderdaad weg....
di, 05/08/2007 - 14:26 Permalink
Mignon

Gelukkig gaat het ondertussen dus weer beter met je. Goed dat je bent teruggegaan. Zijn je verstandskiezen al doorgekomen of liggen ze nog onder het tandvlees te duwen? Als ze een verkeerde ligging hebben is het wellicht verstandig om ze er tijdig uit te laten halen.

Succes verder. Gr, Mignon
di, 05/08/2007 - 21:38 Permalink