Ik heb -veel te lang- gelopen met een gat in mijn vulling ( 2 jaar niet naar de tandarts geweest). Nu kreeg ik veel last dus heeft ze de vulling uitgeboord en opnieuw gevuld met witte vulling. Ik had een lichte verdoving gevraagd en onder de behandeling was het bijna uitgewerkt en ik verging van de pijn. Ik had echt het idee dat ze op een zenuw zat ofzo. Maar goed..ze zei, het gat is nogal groot en omdat je al pijn had is het nu extra gevoelig.
2 dagen na het boren at ik een stuk vlees en werkelijk..ik kreeg toch een afschuwelijke pijn! heb de hele nacht wakker gelegen en de volgende ochtend zakte het af en in de loop van de dag was het alleen nog maar zeurderig. Ik durf nu natuurlijk niet meer op die kant te kauwen want het zeurt nog steeds een beetje en soms klopt het. Ik vraag me dus af of het dus inderdaad zo ''hoort'' of duidt dit op ene zenuwontsteking? Het is nu een week geleden.
2 dagen na het boren at ik een stuk vlees en werkelijk..ik kreeg toch een afschuwelijke pijn! heb de hele nacht wakker gelegen en de volgende ochtend zakte het af en in de loop van de dag was het alleen nog maar zeurderig. Ik durf nu natuurlijk niet meer op die kant te kauwen want het zeurt nog steeds een beetje en soms klopt het. Ik vraag me dus af of het dus inderdaad zo ''hoort'' of duidt dit op ene zenuwontsteking? Het is nu een week geleden.
als er diep is geboord in een kies kun je daar inderdaad even napijn van ervaren. De pijn die jij beschrijft is echter wel zeer heftig. Het kloppende karakter van de pijn zou kunnen duiden op een ontsteking. Is het ook gevoelig bij warm/koude en bij dichtbijten? Heeft de tandarts bij de vorige behandeling ook rontgenfotos gemaakt? Wellicht is het verstandig om opnieuw een bezoek aan je tandarts te brengen. Als er nu een foto wordt gemaakt is het waarschijnlijk te zien als er sprake is van een zenuwontsteking.
Veel sterkte.
Grts, Mignon
Er is geen foto gemaakt, ook heb ik niet echt pijn bij het dichtbijten (gevoelig) en ook niet bij warm koud (nu heb ik daar altijd wel last van maar niet meer dan normaal, zeg maar).
Als het een ontsteking is, kan het vanzelf overgaan?
Het was dus inderdaad een ontsteking en er is een begin gemaakt van een zenuwbehandeling door een vervangende tandarts. Dat deed geen zeer en ik was vreselijk opgelucht dat de pijn weg was. Toen viel de noodvulling er uit dus ik ben terug gegaan en hij heeft een nieuwe geplaatst. Ineens deed het zeer toen hij de vulling ''aanstampte''. Sinds die tijd heb ik weer pijn en begint het weer te kloppen. Ik begrijp er niets van, de zenuw is toch dood?
Nu moet ik pas over anderhalve week terug komen om het verder af te maken maar ik heb dus weer het idee dat het aan het ontsteken is. Is dat mogelijk? En kan dat door het aanstampen van die nieuwe noodvulling?
(En ik hoop dat je nog antwoord krijg van een professional.)