Stuk kies afgebroken

Author:
logicase
Posted:
vr, 05/11/2007 - 23:31
Hallo,

Eerder op de avond is een stuk(je) van mijn kies afgebroken, de 47. De bovenkant van de kies zit er nog, naar aan de buitenkant (richting wang) is dus tussen de bovenkant en het tandvlees een stukje er tussenuit gebroken.

Als ik ruimte maak om te kijken dan voel ik het wel een beetje als er wat lucht of water bij laat. Ik heb aan deze kies al een WKB gehad (3 maanden geleden, 3 kanaals, met composiet kroon)

Is het verstandig om morgen (zaterdag) nog naar de weekenddienst te gaan om dit te laten repareren, of kan het wachten totdat mijn gewone tandarts tijd heeft.

Alvast bedankt.

Edit, ik heb geprobeerd een foto ervan te maken, dit is het beste resultaat dat ik krijg: Foto
luckramer

Vervelend maar dit is wel iets dat kan gebeuren als een kies overgerestaureerd is. Het lijkt me niet iets om mee naar een weekenddienst te gaan. Maandag meteen even de tandarts bellen, hij kan dan het beste beoordelen of er nog een kroon gemaakt kan worden op die kies.
za, 05/12/2007 - 12:21 Permalink
Mignon

Een vervelende zaak ja. Ik zou er niet gelijk mee naar de weekendtandarts gaan als ik dit lees. De kies heeft al een wortelkanaalbehandeling ondergaan en er is dus geen risico op zenuwschade. Houd het in de tussentijd wel goed schoon en probeer de kies te ontlasten. Hevige krachten zouden voor verdere breuk kunnen zorgen.

Succes ermee.

Gr, Mignon
za, 05/12/2007 - 18:39 Permalink