Pijn terug na wortelkanaalbehandeling

Author:
Letty22
Posted:
zo, 05/13/2007 - 12:22
Hallo,

Ik zit met het volgende:
Ik heb 3 weken een WKB gehad en het ging super tot afgelopen 2 dagen.
De zenuwpijn is weer volledig terug....niet te houden als ik eet of drink of en ik adem via mijn mond.
Wie kan me helpen wat moet ik doen?
Terug naar de tandarts?

Alvast bedankt,

Letty
Irfan

Beste Letty,

Als de pijn terugkomt na 3 weken is het inderdaad niet goed. Het kan meerdere oorzaken hebben:

- Pijn als gevolg van een zenuwontsteking, maar dat is onwaarschijnlijk dat het dezelfde kies is geweest waar de wkb in is gedaan. Een ontsteking aan de wortelpunt geeft niet de pijn die jij beschrijft.
- Pijn in een andere kies in de buurt die misschien ook ontstoken is.
- Pijn als gevolg van blootliggend tandbeen dentine, bijvoorbeeld door teruggetrokken tandvlees.

Ik denk dat jij last hebt van het laatste, de beste therapie in deze is een tandpasta die het blootliggend tandbeen afdicht (Sensodyne of Elmex sensitive).

Maar ik heb makkelijk typen vanaf mijn laptop, dus het beste is even langs de tandarts voor een juiste diagnose.

Succes en groet Irfan
zo, 05/13/2007 - 15:56 Permalink
Letty22

Hoi ,

Hartelijk bedankt!

Ik moet zeggen dat mijn gebit momenteel een restauratiebeurt krijgt dus het kan zijn dat het misschien toch de tand ernaast is ik weet het niet.
Ik hou het in ieder geval niet mee van de pijn....

Groetjes,

Letty
zo, 05/13/2007 - 17:43 Permalink
Letty22

HAllo,

Vannochtend meteen de tandarts gebeld ik kon er om half 11 zijn wat blijkt: de wkb was gestart maar niet afgemaakt opnieuw geopend en schoongemaakt.
Hopelijk ben ik er dan vanaf!
Ondanks mijn angst toch maar weer gegaan!

Groetjes Letty
ma, 05/14/2007 - 12:12 Permalink