Vanmiddag is bij mij het eerste gedeelte van een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. (ik moet vrijdag voor het tweede gedeelte terug komen).
Dit leek allemaal bijzonder pijnloos te gaan, totdat ik ontdekte dat ik een enorme pijn heb wanneer ik mijn kiezen op elkaar druk, of wanneer ik met mijn tong tegen de betreffende kies aandruk, etc. Het is een enorm scherpe, gemene pijn, die door alle pijnstillers heen voelbaar blijft. Ik ben nu zelfs 's nachts opgestaan omdat ik er gewoon niet van kan slapen. Is dit normaal? Komt het door de nieuwe (nood-)vulling die er in zit? Wordt het minder?
Alvast bedankt!
Dit leek allemaal bijzonder pijnloos te gaan, totdat ik ontdekte dat ik een enorme pijn heb wanneer ik mijn kiezen op elkaar druk, of wanneer ik met mijn tong tegen de betreffende kies aandruk, etc. Het is een enorm scherpe, gemene pijn, die door alle pijnstillers heen voelbaar blijft. Ik ben nu zelfs 's nachts opgestaan omdat ik er gewoon niet van kan slapen. Is dit normaal? Komt het door de nieuwe (nood-)vulling die er in zit? Wordt het minder?
Alvast bedankt!
Bij het eerste deel van een wortelkanaalbehandeling wordt de behandeling in ontstoken gebied uitgevoerd, de trauma ervan kan een fikse napijn geven 1-3 dagen na de behandeling. Een sterke pijnstilling is dan geboden (zie topic pijnstillers). Na de volgende behandeling heeft men doorgaans minder napijnen.
Succes en groet Irfan
een andere vraag:
ik heb aanstaande vrijdag dus een afspraak voor het vervolg van de behandeling, maar dit is bij een nood-tandarts via de tandartsendienst omdat ik nog geen tandarts in mijn nieuwe woonplaats had. ik heb nu volgende week bij een nieuwe tandarts een intake-gesprek waarna ik een afspraak kan maken en dus bij deze tandarts geregistreerd sta.
Aangezien ik nu nergens meer pijn voel: kan ik de afspraak van vrijdag ook afzeggen en de tweede helft gewoon over een paar weken bij mijn nieuwe tandarts uit laten voeren of is dat af te raden?
alvast bedankt!
Gr, Mignon