Beste allemaal,
Ongeveer 5 jaar geleden is er een klein stukje van een linkerbovenkies afgebroken. Het is aan de binnenkant van de kies. Ik heb hier nooit een kroon op laten zetten omdat ik dacht dat het geen kwaad kon omdat ik er toch geen last van had. (stom stom)
Nu heb ik sinds een aantal dagen een hele erg vieze smaak in mijn mond. Poetsen of wat dan ook, je blijft het ruiken. Het is echt extreem vies.
Ik heb via een spiegeltje gezien dat er op de plek waar de kies is afgebroken een klein wit rondje zit.(pus ofzo??) Het tandvlees daaromheen is ook wat roder.
Nu is het vervelende dat mijn eigen tandarts er afgelopen week niet was. Ik kon toen gelukkig bij een andere tandarts terecht. Ik ben donderdag bij hem geweest. Hij had weinig tijd dus ik heb hem niet veel kunnen vragen. Hij heeft er een noodvullinkje opgedaan waardoor de stank in ieder geval weg was en hij gaf mij het advies om naar mijn eigen tandarts te gaan als die terug is. (dat is a.s. maandag) Tevens zei hij dat er mogelijk een implantaat in moet omdat ik mogelijk met een kroon ellende zou houden.
Helaas zit er al een scheurtje in het noodvullinkje (of wat het ook is) en de vieze lucht komt er weer doorheen. Het gaat echt steeds meer stinken. Ik word er bijna onpasselijk van. :(
Ik ga uiteraard maandag meteen mijn tandarts bellen maar heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn?? En als ik maandag naar de tandarts ga (als ik terecht kan natuurlijk) wat hij er dan aan kan doen? En of die lucht dan snel weg is?
Kunnen jullie mij please zoveel mogelijk antwoorden geven..Ik voel me hier echt heel vervelend door.
Alvast vriendelijk bedankt!!
Ongeveer 5 jaar geleden is er een klein stukje van een linkerbovenkies afgebroken. Het is aan de binnenkant van de kies. Ik heb hier nooit een kroon op laten zetten omdat ik dacht dat het geen kwaad kon omdat ik er toch geen last van had. (stom stom)
Nu heb ik sinds een aantal dagen een hele erg vieze smaak in mijn mond. Poetsen of wat dan ook, je blijft het ruiken. Het is echt extreem vies.
Ik heb via een spiegeltje gezien dat er op de plek waar de kies is afgebroken een klein wit rondje zit.(pus ofzo??) Het tandvlees daaromheen is ook wat roder.
Nu is het vervelende dat mijn eigen tandarts er afgelopen week niet was. Ik kon toen gelukkig bij een andere tandarts terecht. Ik ben donderdag bij hem geweest. Hij had weinig tijd dus ik heb hem niet veel kunnen vragen. Hij heeft er een noodvullinkje opgedaan waardoor de stank in ieder geval weg was en hij gaf mij het advies om naar mijn eigen tandarts te gaan als die terug is. (dat is a.s. maandag) Tevens zei hij dat er mogelijk een implantaat in moet omdat ik mogelijk met een kroon ellende zou houden.
Helaas zit er al een scheurtje in het noodvullinkje (of wat het ook is) en de vieze lucht komt er weer doorheen. Het gaat echt steeds meer stinken. Ik word er bijna onpasselijk van. :(
Ik ga uiteraard maandag meteen mijn tandarts bellen maar heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn?? En als ik maandag naar de tandarts ga (als ik terecht kan natuurlijk) wat hij er dan aan kan doen? En of die lucht dan snel weg is?
Kunnen jullie mij please zoveel mogelijk antwoorden geven..Ik voel me hier echt heel vervelend door.
Alvast vriendelijk bedankt!!
Erg vervelend zo’n stank uit je mond. Meestal is het t.g.v. van ontstoken tandvlees, maar in deze zou het ook rotting van de tand kunnen zijn. De zenuw is allang afgestorven en dat geeft ook een behoorlijke geur.
Dus snel een afspraak maken en evt. verwijderen als er geen kroon meer op gemaakt kan worden zoals de spoedtandarts aangaf.
Succes en groet Irfan
Ik gisteren gebeld met mijn eigen tandarts, blijkt dat hij nog voor langere tijd in de ziektewet is. Ik kon zodoende weer even bij de andere tandarts in de praktijk langs komen.
De tandarts heeft er weer even nagekeken en heeft er weer een noodvulling ingedaan. Helaas komt de lucht daar nu ook alweer doorheen. Ik moet wel gewoon werken en andere zaken doen en je ruikt het al op een meter afstand die lucht. Verder zei die tandarts dat ik het maar verder moet bespreken met mijn eigen tandarts.
Ik kan pas 05 juni bij mijn eigen tandarts komen. Dat betekend dat ik nog eens drie weken met deze slechte adem moet lopen. Ik kan zo bijna niet meer functioneren. Ik heb een baan waarbij ik veel moet communiceren met mensen. Dit is bijna niet te doen.
Kan die lucht dan pas echt weg gaan als er bijv. een kroon op zit? Al jullie tips zijn welkom. Wat moet ik doen?
om het maar in de sfeer te houden een stinkvervelend probleem. Enkele mogelijke oorzaken van een slechte adem heeft Irfan al netjes voor je op een rijtje gezet. Ik denk in eerste instantie ook aan een van deze oorzaken gezien jouw specifieke probleem met je linkerbovenkies. Wellicht is er sprake van een combinatie van oorzakelijke factoren. Kijk eens op deze link:
http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&i…
Bacterien op de tong en tandvlees kunnen ook een onaangename geur verspreiden. Het is misschien een idee om de tips op te volgen die op deze site staan beschreven. Ik hoop dat je er baat bij hebt. Probeer in aanvulling een goed mondspoelmiddel uit.
Succes, gr Mignon