Ik ben inmiddels 2x in Kerkrade onder narcose behandeld. Reden daarvoor is dat de verdovingen absoluut niet bij mij werken. En inmiddels heb ik ook al heel veel schrik gekregen voor de spuiten zelf.
Ik ben voor het laatst op controle geweest in februari, en toen vonden ze niks. Nou ga ik over 4 weken lang op vakantie. En nu is de helft van een van mijn onderste kiezen afgebroken. De helft die er nog zit is voor een groot gedeelte vulling, en het is een kwestie van (weinig) tijd voor de rest ook helemaal afbreekt. Ik denk dat dan de zenuw ook bloot komt te liggen.
Ik weet me geen raad meer. Ik heb wel naar Kerkrade gebeld, maar die zijn gesloten vandaag en ze verwijzen naar een weekend-tandarts. Daar ga ik dus no-way naartoe.
Ook maak ik me zorgen over mijn vakantie. Ik durf dit niet zonder narcose op te laten lossen. Maar binnen 4 weken ben ik natuurlijk nooit aan de beurt! Je moet natuurlijk eerst bellen voor een gewone afspraak, dan moet je perse terug voor zo;n intake gesprek. En dan duurt het nog weken voor je van de wachtlijst af bent.
En misschien willen ze het voor 1 vulling wel niet eens onder narcose doen. En zo durf ik ook niet naar het buitenland te gaan.
Ik loop al de hele morgen huilend rond en ik weet me geen raad meer. Waarom durf ik niet gewoon zonder narcose die behandeling te ondergaan? Waarom werken die verdomde verdovingen niet gewoon?
En wat als de rest van die kies afbreekt? :smt022
Ik ben voor het laatst op controle geweest in februari, en toen vonden ze niks. Nou ga ik over 4 weken lang op vakantie. En nu is de helft van een van mijn onderste kiezen afgebroken. De helft die er nog zit is voor een groot gedeelte vulling, en het is een kwestie van (weinig) tijd voor de rest ook helemaal afbreekt. Ik denk dat dan de zenuw ook bloot komt te liggen.
Ik weet me geen raad meer. Ik heb wel naar Kerkrade gebeld, maar die zijn gesloten vandaag en ze verwijzen naar een weekend-tandarts. Daar ga ik dus no-way naartoe.
Ook maak ik me zorgen over mijn vakantie. Ik durf dit niet zonder narcose op te laten lossen. Maar binnen 4 weken ben ik natuurlijk nooit aan de beurt! Je moet natuurlijk eerst bellen voor een gewone afspraak, dan moet je perse terug voor zo;n intake gesprek. En dan duurt het nog weken voor je van de wachtlijst af bent.
En misschien willen ze het voor 1 vulling wel niet eens onder narcose doen. En zo durf ik ook niet naar het buitenland te gaan.
Ik loop al de hele morgen huilend rond en ik weet me geen raad meer. Waarom durf ik niet gewoon zonder narcose die behandeling te ondergaan? Waarom werken die verdomde verdovingen niet gewoon?
En wat als de rest van die kies afbreekt? :smt022
Doemscenario
Je schetst wel een doemscenario hoor. Waarom zou alles zo verkeerd aflopen? Je weet helemaal niet zeker of de rest zomaar zal afbreken. Je weet ook niet of de zenuw dan komt bloot te liggen. Je weet niet of er niet nog even tijd gemaakt kan worden voor jou vóór je vakantie. Je bent al vaker in Kerkrade geweest, en ze kennen je dus.
Wacht nou eerst eens af hoe alles gaat lopen. En misschien is dit een goede kans om weer eens bij een 'gewone' tandarts op bezoek te gaan en met hem te bespreken wat mogelijk is. Je kunt toch uitleggen dat verdovingen bij jou niet goed werken en dat je de afgelopen keren onder narcose bent behandeld? Ik kan me niet voorstellen dat er geen tandarts is die daar begrip voor heeft en je verder wil helpen.
Succes en sterkte.
Misschien als vrolijke noot: DIT PLAATJE :D
Dan ga je na je vakantie in alle rust voor een definitieve behandeling.
Boren zonder verdoving durf ik absoluut niet. De gedachte eraan alleen al.... En een noodvulling al helemaal niet. Dan moet ik 2x voor een behandeling naar de tandarts! Dat levert heel veel stress op (met als gevolg buikkrampen, overgeven, slapeloosheid, enz).
Ik heb er niet goed van kunnen slapen vannacht. Toen ik vanmorgen wakker werd hoopte ik dat ik het gedroomd had, maar het gat zat er nog steeds.
Zonder verdoving
Ik was altijd erg bang voor de tandarts. Maar na de laatste behandelingen bij een nieuwe tandarts ben ik van mijn angst af. Een vriend van me zei dat er een verschil is tussen iets heel onprettig vinden en er bang voor zijn. Moet je voor alles wat je vervelend vindt ook bang zijn?
Die vriend had gelijk. Ik denk dat je voor de tandarts niet bang hoeft te zijn. Het is wel onaangenaam bij de tandarts, maar het gaat ook wel weer over en het is voor je eigen bestwil. Je wordt bij de tandarts niet minder maar beter. Dat moet je goed voor ogen houden.
Misschien helpt jou deze gedachte niet. Mij heeft het wel geholpen. Vroeger werd ik met panische angstaanvallen wakker als ik de volgende dag naar de tandarts moest. Maar de laatste keer dat ik voor een behandeling ging, sliep ik de nacht ervoor heerlijk. Geen moment heb ik me meer druk gemaakt.
Het scheelt ook hoe de tandarts is natuurlijk. De tandarts die ik nu heb is heel vriendelijk, en dat is belangrijk.