Kronen en beugel

Author:
Reddy
Posted:
zo, 02/04/2007 - 22:31
Ik heb 4 kronen op mijn voortanden (bovenkant). Nu wil ik een beugel laten plaatsen (boven en onder) zodat alles weer netjes recht gaat staan en zodat alles op elkaar aansluit. Is het mogelijk om een beugel te plaatsen als je kronen hebt?
BJN

Dat hoeft geen probleem te zijn. Soms hecht de lijm van de slotjes minder goed. Dan komen de slotjes los. Bij een enkele patient komt het zo snel en gemakkelijk los dat de beugelbehandeling geen zin heeft. Maar dat gebeurt maar heel soms. Dus het proberen waard.
Overleg met de orthodontist uit de buurt of die het aandurft.
wo, 02/07/2007 - 20:21 Permalink
Mrls

Ik post hier maar mijn vraag, omdat dit onderwerp het beste aansluit bij mijn vraag.

Mijn ondergebit staat erg scheef. Ik heb vroeger zowel boven en onder een slotjesbeugel gehad, maar helaas is vooral mijn ondergebit weer erg scheef gaan staan.

Ik overweeg nu om voor mijn ondertanden weer een beugel te nemen. Hier heb ik twee vragen over:

1. Ik heb op mijn eerste kies linksonder een kroon. Kan dit problemen geven? (In de post hierboven wordt gesproken over tanden, zijn er voor kiezen andere bezwaren, of gelden de bezwaren die voor voortanden gelden juist niet?)

2. Wat zouden ongeveer de kosten voor alleen een beugel onder zijn? (Ik kan alleen totaalprijzen vinden). Mijn verzekering vergoedt in ieder geval niks :(

mvg,
Marloes
vr, 05/18/2007 - 21:54 Permalink
BJN

1. nee ik denk het niet.
2. ±1200 euro voor een jaar met vaste apparatuur (onderzoek, plan, bespreking en slotjes+12 controles)
vr, 05/18/2007 - 23:17 Permalink