gisteren voor de tweede keer aan zelfde kies wkb gehad.
wat ik eigenlijk niet snap is dat de kies dan vanaf de wortel gevuld wordt en dat de ontsteking daar gewoon onder blijft zitten.
Waarom kan de kies niet open blijven zodat het pus zich via kies uit kaak kan vloeien?
heb nu antibiotica en paracetamol en aleve....antibiotica werkt pas na 24uur .houdt dit dan in dat je met de andere twee kan/mag/moet stoppen??
is de antibiotica ook een pijnstiller?? of helpt deze de witte bloedlichaampjes om de bacterie tegen te gaan
wordt je moe van de pijnstillers?
ik had vanmorgen een blauwe plek op onderarm ...komt dat van de antibiotica....paracetamol of aleve.Was niet pijnlijk maar zag er uit als donkerblauwe tot paarse puntjes.is nu overigens weer verdwenen
groetjes
wat ik eigenlijk niet snap is dat de kies dan vanaf de wortel gevuld wordt en dat de ontsteking daar gewoon onder blijft zitten.
Waarom kan de kies niet open blijven zodat het pus zich via kies uit kaak kan vloeien?
heb nu antibiotica en paracetamol en aleve....antibiotica werkt pas na 24uur .houdt dit dan in dat je met de andere twee kan/mag/moet stoppen??
is de antibiotica ook een pijnstiller?? of helpt deze de witte bloedlichaampjes om de bacterie tegen te gaan
wordt je moe van de pijnstillers?
ik had vanmorgen een blauwe plek op onderarm ...komt dat van de antibiotica....paracetamol of aleve.Was niet pijnlijk maar zag er uit als donkerblauwe tot paarse puntjes.is nu overigens weer verdwenen
groetjes
Probeer alsjeblieft op dezelfde topic verder te gaan, anders wordt het verwarrend en kan iemand die antwoord geeft de voorgeschiedenis niet lezen.
Een ontsteking aan de wortelpunt is een gevecht tussen bacterien en het lichaam. De bacterien hebben dan het wortelkanaal gekoloniseerd, vandaar dat tijdens een wortelkanaalbehandeling (en het belangrijkste) zoveel met hypochloriet gespoeld wordt om de bacterien te elimineren. Een vulling is dan om zoveel mogelijk te voorkomen dat de bacterien teruggroeien en opnieuw een ontsteking zullen veroorzaken.
Een antibioticum is een hulpmiddel in de strijd van het lichaam, waardoor de ontsteking snel minder wordt. Daardoor krijg je ook minder pijn. De AB kuur moet je wel afmaken om resistentie van bacterien tegen te gaan!
Een blauwe plek op je onderarm is een bloeduitstorting, waarschijnlijk heb je ergens tegen gestoten. Het bloed stolt minder snel nu je de naproxen (aleve) slikt. Ik neem aan dat je geen stollingsprobleem hebt.
Als je geen pijn meer hebt, kun je zeker stoppen met de pijnstilling, maak alleen de AB kuur af.
Succes en groet Irfan