Ik heb mijzelf een paar jaar geleden geregistreerd omdat ik weer last kreeg van mijn kiezen en maar niet naar de tanarts te durven gaan.
Nu heb ik eindelijk zoveel pijn dat ik wel moet en ik kan dan ook op 15 Feb voor mijn eerste afspraak terrecht.
Ik ben nu weer 5 jaar niet geweest en kan me mijn laatste bezoek nog goed herrinneren. De tandarts zei toen tegen mij dat hij me wel kon helpen maar dat ik over 5 jaar niet weer op zijn stoep moest staan...
Nou daar sta ik dan.......... Ik ben benieuwd of hij me nog wel wil helpen.
Weken, maanden heb ik rond gekeken en getwijfeld of dat ook ik de stap weer zou nemen. Ja ik neem de stap maar ben ontzettend bang voor wat er staat te gebeuren. Iedereen om mij heen weet dat ik angst heb voor de tantarts maar niemand begrijpt me als ik zeg dat ik alles onder narcose laat behandelen.
De spanning en de pijn, ik ben ze beu en ik wil er van af!
Nu maar hopen dat alles goed gaat 15 feb en dat de tantarts in het rijnstaten ziekenhuis mij weer wilt helpen.
groet Hannez
Nu heb ik eindelijk zoveel pijn dat ik wel moet en ik kan dan ook op 15 Feb voor mijn eerste afspraak terrecht.
Ik ben nu weer 5 jaar niet geweest en kan me mijn laatste bezoek nog goed herrinneren. De tandarts zei toen tegen mij dat hij me wel kon helpen maar dat ik over 5 jaar niet weer op zijn stoep moest staan...
Nou daar sta ik dan.......... Ik ben benieuwd of hij me nog wel wil helpen.
Weken, maanden heb ik rond gekeken en getwijfeld of dat ook ik de stap weer zou nemen. Ja ik neem de stap maar ben ontzettend bang voor wat er staat te gebeuren. Iedereen om mij heen weet dat ik angst heb voor de tantarts maar niemand begrijpt me als ik zeg dat ik alles onder narcose laat behandelen.
De spanning en de pijn, ik ben ze beu en ik wil er van af!
Nu maar hopen dat alles goed gaat 15 feb en dat de tantarts in het rijnstaten ziekenhuis mij weer wilt helpen.
groet Hannez
Succes de 15e!
Marie-Jose
Goed hoor dat je een afspraak hebt gemaakt, ik ben zelf al 1 jaar niet geweest door de angst, en heb vandaag gebeld en kan maandag al terecht :o
heel veel suc6 alvast de 15 de :smt023
groeten yvette
ik moet woensdag ook alweer voor de 3de keer :oops:
Pff kan de kriebels weer aardig voelen..... :oops:
Ik ben zojuist geweest en mijn hart bonkte in mijn keel.
Aangekomen bij het ziekenhis naar binnen en ponsplaatje maken.
Uiteindelijk net een paar minuten van te voren aanwezig en wat denk je ?
Hallo meneer....uhhhh uw afspraak is pas morgen :(
Ik baal nu als een stekker en zal morgen weer het zelfde ritueel moeten doorlopen. Ik schijt 20 kleuren en maak me nu al weer druk om morgen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Veel succes vandaag..
Hoop dat het vandaag goed gegaan is! :)
:smt006
Hij vroeg me waarom ik zeven jaar geleden (mijn vorige narcoze) niet meer naar mijn eigen tantarts was gegaan. Ik vertelde hem dat de laatste keer bij die tantarts 14 jaar geleden was en dat ik niet zulke goede ervaringen met de beste man had. Ook was een angst tantarts erg moeilijk te vinden omdat deze al vaak helemaal vol zitten.
We hebben nog even nagepraat over mijn kindjes en of hun wel gingen.Ik vertelde dat mijn vriendin altijd de kids meeneemt naar de tantarts en dat ik helaas iedere keer moet werken :)
Tussentijds heb ik hier en daar nog een traantje weggepinkt en begonnen mijn vingers weer gevoel te krijgen. Deze waren zo'n 2 minuten daarvoor alleen maar aan het tintelen.
De tantarts stelde voor dat ik twee extra bezoeken in het ziekenhuis moet brengen. Dit is bij de mondhyiganiste voor het verwijderen van tandsteen en voeding/poets advies. Gelukkig zag de beste man dat ik de laatste 7 jaar wel gepoetst had en niet mijn hele mond had laten verrotten.
Als ik ben geweest dan krijg ik een oproep (over 6 maanden) voor een volledige behandeling onder narcose.
Hierna zal ik een paar keer naar Groot klimmendaal moeten (angt tantarts) om zo weer uiteindelijk naar een gewone tansarts te kunnen.
Ik ga hier zeker aan mee werken en ik hoop dat ik een keer van deze verschrikkelijke angst af kan komen.
Ik houd jullie op de hoogte
gr hannez
Vrijdag is het zo ver
Vrijdag 25 Mei is voor mij de dag pffffff
Kan om 07:30 terrecht bij ziekenhuis rijnstaten voor een behandeling onder narcose ik sta de hele week al te rillen maar we moeten doorbijten.
4 kiezen gaan eruit en de rest zal hersteld worden.
Ben alleen nog een beetje bang voor de narcose maar zal me volledig moeten overgeven aan de mensen daar.
Ik laat een bericht achter als ik geholpen ben.
groetjes Hannez
Vanmorgen om 08:00 aanwezig in ziekenhuis Rijnstaten.
Een mevrouw van de dagverpleging bracht mij naar mijn kamer en ik kreeg een pilletje om rustig te worden. Ik dacht eerst dat het pilletje niet werkte maar om 10:00 maakten ze mij wakker (lol) ben toen naar de voorbereidingskamer gebracht.
Mevrouw stelde zich voor en bracht een infuus in, ook meteen even gevraagd hoe dit nu werkte en dat liet ze al te graag zien. het kleurje van de naald geeft de dikte aan en tijdens het inbrengen trekken ze de naald terug en blijft er een mini buisje achter (vond ik intresant).
Nu we dat wisten was het wachten op een OK die vrij moest komen.
Naast mij lag een kindje van + - 8 jaar te wachten met pappa aan zijn zijde en ik moet zeggen dat ik mijzelf maar een aansteller voelde omdat ik voor mijn tandjes kwam en hij met een liesbreuk.
Ik moet zeggen dat het personeel hier bij het Rijnstaten GEWELDIG met het jongetje omgingen. Hij mocht de knuffel van de afdeling een naam geven en een mutsje op doen :D ook kreeg de knuffel een infuusje (leukhe!)
Even later was het dan zo ver en ik werd door 4 personen opgehaald. Vond het een beetje veel maar 1 was de narcose dokter en de andere 3 waren in opleiding. Nog even een grapje gemaakt dat het een hele eer vond door 4 man in de gatten te worden gehouden. De gene die de verantwoording had zei dat er 3x extra op mij gelet zou worden.
:smt003
Nu aangekomen op de OK heb ik een overstap gemaak naar de operatietafel en kreeg ik een kleinbeetje zuurstof via een kapje. Anders dan ik gewent was raakte ik een beetje weg. Ik vertelde dat en de man zei ja dat klopt tegenwoordig is dit iets prettiger. dat was het laatste wat ik meegekregen heb. :D
Nog geen 2 seconden later (voor mijn gevoel) werd ik wakker en dacht dat ze mij aan het wegrijden waren van de OK maar ik lag al een half uur op de uitslaap kamer (weer lol) ik maakte meteen babbels en mocht terug naar de afdeling. ik moet zeggen de mensen zijn er stuk voor stuk lief en hebben hart voor hun werk!
Op de kamer een extra pijnstillen en de dag was om. tegen 16uur kwam tandarts even kijken samen met zijn tandarts in opleiding.
Ik bedankte de beste man en haar voor het extraatje (voortant) die ze gemaakt hadden maar deze eer was voor de dame.
Nu lekker thuis aan de sap en maar bloedspuggen, maar de pijn valt reuze mee Ik ben blij dat deze 2 tandartsen mij geholpen hebben ze doen dit immers als een soort hobby! Hij vertelde dat hij een eigen praktijk heeft en eens in de zoveel tijd opkomt voor angstige patienten en mensen met een handycapt. Ik ben bij dat er zulke mensen bestaan!!.
Dinsdag nog wel even een afspraak met de mondhygi maken maar daar zie ik echt niet tegen op.
Dit was mijn verhaal en voor de mensen die nog moeten, Ook in het Rijnstaten ziekenhuis in Arnhem werken stuk voor stuk engelen!
Groet Hannez ....ik ga pitten :smt001 :smt006