Gisteren naar de tandarts geweest met verschrikkelijke pijn. Nu is er bij die kies een onsteking. De kies zelf blijkt dood te zijn. De arts heeft hem opengeboord en nu moet ik dinsdag terug komen en dan gaan ze hem trekken of ik krijg een WKB. De keuze is een beetje aan mezelf. Ik weet er niet zo heel veel van en vraag me af wat de voor en nadelen zijn van bijde behandelingen en waarvoor ik het beste kan kiezen.
Vriedelijke groet
Vriedelijke groet
Om te beginnen moet je eerst weten hoe de kies eraan toe is, hoe groot is de ontsteking en wat is de prognose van de kies na een wortelkanaalbehandeling. Is de ontsteking gekomen door een gaatje en zo ja, kan de tandarts de kies gewoon vullen of moet er na de wortelkanaalbehandeling er ook een kroon op? En misschien dat er ook een opbouw gemaakt moet worden. Daar kan een behoorlijk kostenplaatje aan zitten.
Daarnaast schrijf je dat je 3 jaar niet naar de tandarts bent geweest, zijn er meer problemen met je gebit, waar je ook geld in moet steken?
Ben je naar de tandarts geweest enkel voor je pijn of word je daar nu ook gesaneerd? Dat moet je allemaal meenemen in je overweging. Het goedkoopste is het trekken van de kies, maar dan kunnen de kiezen ernaast iets verschuiven en de kies er tegenover uitgroeien.
Ik zou het nogmaals met je tandarts bespreken.
Succes en groet Irfan
Verder was mijn boven gebit, de kies zit boven helemaal in orde. Beneden heeft hij niet gekeken geloof ik. Hij heeft het alleen over een WKB of trekken gehad. Niet over kronen of een opbouw wat dat dan ook is. Ik begrijp dat u er niet zoveel over kan zeggen dus omdat er veel meer dingen meespelen. Ik ga het er dinsdag dus eerst nog maar eens met hem goed over hebben.
Vriendelijke groet
Groetjes Tanja en succes.