Bah, waarschijnlijk weer wkb :(

Author:
Denise25
Posted:
vr, 04/27/2007 - 11:31
Vanmorgen voor de halfjaarlijkse controle geweest en het was weer goed nieuws :-?
Ik heb al een tijdje af en toe een pijscheutje of een klein beetje een kloppend gevoel bij een tand boven, zeg maar de tand/kies naast de hoektand. Verder nergens last van en soms volede ik tijden niks, maar heb het toch maar ff aangekaart bij de tandarts en hij kon niks zien, lucht en tikken deed allemaal geen pijn. Toch heeft hij voor alle zekerheid een fotootje gemaakt. Het was heel twijfelachtig en hij moets echt een paar keer goed kijken op de foto. Waarschijnlijk wordt het wel een wkb, maar voorlopig hoeft het nog niet.
Ik wacht dus nog maar ff af, want wkb in een levende tand lijkt me echt zo erg. Heb natuurlijk een paar weken geleden een wkb gehad aan de onderkant in een dode kies en dat is me echt 200% meegevallen. Dat was ook niet verdoofd en heeft totaal geen pijn gedaan.

Wat is jullie idee hierover?

Thanx weer voor het lezen
Van Leeuwen

Als de kies verder helemaal gaaf is hoef je je geen zorgen te maken. Mocht er echter toch een grote vulling of een ingesleten poetsrand of iets dergelijks in de kies aanwezig zijn dan bestaat er een kans op irratie van de zenuw en eventueel in de toekomst een wortelkanaalbehandeling. Het is altijd erg moeilijk om te beplane bij een zenuwirritatie of het lichamaa de klachten zelf kan oplossen of dat de ontsteking in een fase zit waar de tandarts er aan te pas moet komen. Op dit moment zou ik nog even afwachten aangezien er sporadisch pijn optreed.

Suc6

Gr. Maurice
do, 05/31/2007 - 07:46 Permalink