Sinds een week of 2 heb ik een facing (voortand, plastic), hij bevalt me niet en ik wil hem er nu uit. (dat klinkt zeurderig maar hij irriteerd me mateloos). Is er een methode om dat ding zelf eruit te halen? Ik heb het namelijk erg druk en zie het niet zitten om er nog een week of twee mee rond te lopen.
Oh en voor de mensen die een facing laten zetten, doe me een lol GEEN plastic troep, want dat is op de lange-termijn een sigaar uit eigen doos! Mijn tandarts had voor plastic gekozen vanwege het feit dat er dan in de toekomst wellicht meerdere dingen nog gedaan konden worden die beter zouden zijn dan porcelein (immers voor porcelein moet men een hoop tand weghalen toch?), maar wat heb ik aan een €3,00 euro gebit.
Ik durf tegen niemand te vertellen hoeveel orthodontie/ tandarts tijd in mijn gebit gestoken is want ze lachen me uit als ze dit zien. Daarom wil ik het NU eruit halen.. het stoort me en ik wil weer aan het werk kunnen (speculant).
Ik zat te denken aan eventueel:
- plastic wegbranden?
- of zelf afslijpen?
P.S. een oplossing voor na de facing is ook welkom. Ik zat eraan te denken om heel die handel te laten trekken (alles) en dan alles te laten vervangen door implantaten, dan heb ik tenminste weer mijn glimlach terug (die jaren geleden van me "gestolen" is).
Groet en hartelijk dank alvast voor uw advies,
Harry S.
Oh en voor de mensen die een facing laten zetten, doe me een lol GEEN plastic troep, want dat is op de lange-termijn een sigaar uit eigen doos! Mijn tandarts had voor plastic gekozen vanwege het feit dat er dan in de toekomst wellicht meerdere dingen nog gedaan konden worden die beter zouden zijn dan porcelein (immers voor porcelein moet men een hoop tand weghalen toch?), maar wat heb ik aan een €3,00 euro gebit.
Ik durf tegen niemand te vertellen hoeveel orthodontie/ tandarts tijd in mijn gebit gestoken is want ze lachen me uit als ze dit zien. Daarom wil ik het NU eruit halen.. het stoort me en ik wil weer aan het werk kunnen (speculant).
Ik zat te denken aan eventueel:
- plastic wegbranden?
- of zelf afslijpen?
P.S. een oplossing voor na de facing is ook welkom. Ik zat eraan te denken om heel die handel te laten trekken (alles) en dan alles te laten vervangen door implantaten, dan heb ik tenminste weer mijn glimlach terug (die jaren geleden van me "gestolen" is).
Groet en hartelijk dank alvast voor uw advies,
Harry S.
Gr. Maurice
Het is ook niet mogelijk om met een mes ofzo dat plastic er zelf af te snijden?? (klinkt misschien vreemd maar ik heb enorm genoeg van die bagger, het houd me ontzettend op)
Eraftrekken met een tang mogelijk eventueel of loop ik dan het risico dat ik mijn eigenlijke tand eruit trek? Kortom hoe doet een tandarts dat?
Alleerst nogmaals veel dank voor uw reactie, uw antwoord afwachtend verblijf ik,
Harry S.
Als u zelf met een tang gaat proberen is de kans groot dat u uw eigen tand zult beschadigen en mocht het u wel lukken zonder de tand te beschadigen dan denk ik dat het resultaat u zal tegenvallen aangezien uw eigen tand waarschijnlijk bewerkt is om de facing erop te zetten....
Als een tandarts hem er niet met de kronentikker afkrijgt dan kan hij hem eventueel wegboren. Dit is ech niet ietswat ik aanraad om zelf te proberen aangezien dit een heel nauwkeurig werkje is.
Ik moet u dus helaas teleurstellen met het feit dat het u waarschijnlijk zelf niet gaat lukken de facing te verwijderen met een mooir resultaat.
Gr. Maurice
Ik dank u voor het advies en moet er dan toch vanaf zien, dat wordt dan doorzetten totdat ik tijd heb om die bagger door mijn tandarts te laten verwijderen.
Weet u tevens misschien of het verstandiger is om te kiezen voor een porceleinen facing of voor een implantaat. (geld maakt niet uit), Wat zou u aanbevelen, ik ben erg benieuwd.
Uw reactie weer afwachtend verblijf ik,
groet,
Harry S.
Je gaat niet zomaar een goede wortel eruit halen als je er nog wat moois van kunt maken toch?
Gr. Maurice
Dat betwijfel ik dus eigenlijk, omdat niet alleen de kleur en het materiaal op dit moment bagger is ook hoe de tand eruit ziet, hij is namelijk groter dan de origenele voortand. Met de porceleinen facing zou de kleur en het materiaal probleem zijn opgelost, maar de look (in hoeverre hij lijkt op een echte voortand) niet.
Ik was aan het browsen en zag dit (geen reclame e.d. ik ken betreffende kliniek niet het gaat puur om de fotos) en dat ziet er wel fatsoenlijk uit, iets waar ik na al die jaren zeker recht op heb (vooral gezien het feit mij in het verleden onrecht is aangedaan en desbetreffende persoon aansprakelijk is voor de schade). Ik geloof dat dergelijk resultaat bereikt is met implantaten of desnoods een kunstgebit, en laat ik dat nou net willen. (oh en mijn gebit is niet zo erg als die op de fotos: d.w.z. ik heb geen enkele gaatjes vooralsnog, en tanden zijn altijd goed verzorgd geweest)
Als u er geen bezwaren tegen heeft wil ik u best middels PB een foto van enkel de facing in het gebit sturen opdat u kan zien wat ik bedoel met een gebit waar ik me voor moet schamen als ik vermeld dat men hier meer dan 5 jaar (echte getallen gefingeerd maar is echt beduidend langer) mee bezig is (en als ik u vertel hoeveel het totale plaatje heeft gekost, dan moet u denken aan een bedrag van rond de 8 tot 9000 euro en nog is het om te janken).
Ik wil graag de juiste beslissing maken en eens klaar zijn met het gesietemieter.
Uw kundige reactie afwachtende, verblijf ik,
Groet,
Harry S.
Aangeizne we al zo ver gevorderd zijn in deze topic lijkt het mij logisch deze verder via PM te vervolgen; tenzij er nog opmerkingen komen waar iedereen wat mee kan (topic begint zeer specifiek te worden).
Nogmaals; doe mij svp via PM de foto toekomen en dan zal ik een en ander eens nader bekijken.
Gr. Maurice
kunnen de collega's hier er eens samen naar kijken.