hallo,
Door een val ben ik mijn bovenste 4 snijtanden kwijtgeraakt.
Nu heb ik een plaatje daarvoor terug gekregen, de tandarts vond het eigenlijk geen oplossing, maarja! Hij sprak over een 6 elements brug.
Kan iemand mij informeren over eventuele vergoedingen en/of financieringen van een permanente prothese.
Volgens mij vergoedt mijn ziektekosten verzekeraar geen implantaten, ondanks een aanvullend tandzorg pakket.
Ik moet nog vermelden dat ik een wajong uitkering krijg.
Iedere suggestie is welkom, mvd.
Hans
Door een val ben ik mijn bovenste 4 snijtanden kwijtgeraakt.
Nu heb ik een plaatje daarvoor terug gekregen, de tandarts vond het eigenlijk geen oplossing, maarja! Hij sprak over een 6 elements brug.
Kan iemand mij informeren over eventuele vergoedingen en/of financieringen van een permanente prothese.
Volgens mij vergoedt mijn ziektekosten verzekeraar geen implantaten, ondanks een aanvullend tandzorg pakket.
Ik moet nog vermelden dat ik een wajong uitkering krijg.
Iedere suggestie is welkom, mvd.
Hans
wilde de hond met de fiets uitlaten, voor de eerste keer..
Was geen houden meer aan, vlak op de snuit gevallen, de boventanden hebben de klap voor het meest moeten opvangen
als we het hebben over ene volledige prothese wel ja en dan wordt alles behalve een eigen bijdrage van 90,= per kaak vergoed vanuit de basisverzekering , maar dat was volgens mij de vraag niet. Daarnaast wordt nooit zomaar toestemming gegeven voor implantaten in de bovenkaak, dan moet er heel wat aan de hand zijn.
Vergoeding staat natuurlijk in verzekeringstermen los van een financiering. Maar vergoedingen zijn afhankelijk van het pakket en de keuze voor de zorgverzekeraar. Daar kan niemand antwoord op geven zolang als je niet verteld waar en hoe je bent verzekerd.
Voor een financiering moet je gewoon aankloppen bij een bank of andere geldverstrekker.
Ik heb ook werkelijk geen idee wat een wajong uitkering is, maar misschien kan je dan aankloppen bij de gemeente voor een eenmalige uitkering bijzondere bijstand?
Japie