ik heb zelf het vermoeden, dat als ik al mijn tanden laat boren en vullen mij dit handen vol geld gaat kosten.
Ik ben 18 jr oud en zit nu serieus te denken over een kunstgebit.
ten eerste weinig tot geen last meer van mondpijn,
ten 2e de kosten zijn lager lijkt mij.
daarom kom ik hier eerst even informeren of een kunstgebit gedekt word door de verzekering ofniet ??
Ik ben 18 jr oud en zit nu serieus te denken over een kunstgebit.
ten eerste weinig tot geen last meer van mondpijn,
ten 2e de kosten zijn lager lijkt mij.
daarom kom ik hier eerst even informeren of een kunstgebit gedekt word door de verzekering ofniet ??
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
:smt006 Geke
en ik ben niet heel goed verzekerd
Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.
:smt006 Geke
Je krijgt er toch ook zo'n gerimpelde mond van? (de huid rondom je mond), ziet er lekker uit op je 18e.
Lijkt me trouwens ook heel eng als je opeens geen tanden meer in je mond hebt :o
Een kunstgebit kan een hele mooie oplossing zijn voor grote tandproblemen, maar elke tandarts zal proberen dit tot het laatste moment uit te stellen, omdat er niets boven je eigen tanden gaat.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Kunstgebit !!!!
Probeer echt de eigen tanden en kiezen te houden.
Zelf heb ik ook jaren lopen tobben met e.e.a. en dacht dat een kunstgebit de oplossing was.
Heb nu sinds juni 2006 een bovenprothese en sinds 30 januari 2007 een onderprothese.
Bij mij is het een en al ellende, pijn niet passen en als gevolg daarvan slecht kunnen eten en zo veel mogelijk thuisblijven.
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere Protheticus, nu dat is dit jaar een van de betere beslissingen geweest.
Zelfs bij het passen vanmorgen van de basis voelde het al beter aan.
Mijn vorige protheticus was zo arrogant en met zich zelf ingenomen dat hij totaal niet luisterde, geen service verleende en een onderprothese heeft gemaakt welke in principe direct de afvalbak in kan omdat hij voor geen kant klopte, pijn pijn pijn !!!! en € 385,-- kwijt.
Dus denk goed na en als het dan toch moet zorg dan dat je eerst zo veel mogelijk info vergaart over een goede protheticus.
Veel succes
Ik was 24 toen ik in een keer alles liet trekken, en meteen een prothese kreeg. Behalve de pijn tijdens de genezing, heb ik nooit ergens last van. Ja, ok, een blaartje soms, als het ondergebit drukt. Maar even laten wegvijlen en klaar!
Nu ben ik toe aan implantaten, 13 juli worden ze geplaatst, en ik hoop dat dat net zo gladjes verloopt als toendertijd met mijn gebit.
Zoek allemaal een goede tandarts, een echte, en dan moet het geloof ik wel goed komen!
Niemand, ik heb ook niet beweerd dat ik daar mijn implantaten krijg.
Re:
Mijn eigen gebit is altijd een drama geweest. 6 a 7 gaatjes per controle, ondanks veel en elektrisch poetsen. Dan vergaat je de zin in een eigen, pijnlijk gebit vanzelf en dan verlang je naar verlossing. Nu heb ik mijn implantaten al anderhalf jaar, die hebben me wel wat pijn en moeite gekost. En vandaag heb ik een stukje wortel laten verwijderen, die ze 7 jaar geleden vergeten zijn. :smt011 Die kwam door mijn tandvlees heen, was al zwart en het weefsel erom heen was ontstoken. Balen! En het was geen wortelpuntje, maar een halve wortel van mijn verstandskies, helemaal achterin mijn kaak.
Re: kunstgebit
ik ben op zoek naar een tandarts die mij kan helpen ik loop al jaren met heel erg pijn me mond alles doet zeer eten drinken noem maar op laatste tijd ook erg veel last van oorsuizen nou ben ik erg bang voor de tandarts ik heb geen zin om iedere keer heen en weer te lopen en in de stress te gaan zitten maar ik weet dat er iets moet gebeuren nu want het is niet uit tehouden ben ik in het verleden bij een spoed tandarts geweest en die hebben wel iets gedaan maar niet veel ik ben op zoek naar iemand die heel simpel gezegt alles er uit trekt en daar een kunst gebit of inplantaten of wat dan ook er voor in de plaats doet want ik wordt er helemaal gek van zal ook gelijk melden dat ik geen tandarts verzekering heb dus als er iets gebeurt is alles contant ik hoop echt dat iemand mij hier mee kan helpen