Hoi allemaal,
Ik heb gisteren mijn resterende 2 verstandkiezen laten trekken. De verdoving was miniem en het deed erg zeer. Veel meer dan de vorige keer. Ook is er niet gehecht (vorige keer wel). Ik had nu iemands anders.
Ik was bij de kaakchirurg en die hechten meestal wel, maar waarom is er de keuze om niet te hechten? Het is zo gebeurd en wat ik hier allemaal lees over alveolitis zou ik zeggen dat het ook beter is. Ik had erom moeten vragen misschien, maar dat doe ik dan weer niet :cry:
Is het per definitie niet gewoon beter om de wond te "sluiten"?
Groetjes, Fleur
Ik heb gisteren mijn resterende 2 verstandkiezen laten trekken. De verdoving was miniem en het deed erg zeer. Veel meer dan de vorige keer. Ook is er niet gehecht (vorige keer wel). Ik had nu iemands anders.
Ik was bij de kaakchirurg en die hechten meestal wel, maar waarom is er de keuze om niet te hechten? Het is zo gebeurd en wat ik hier allemaal lees over alveolitis zou ik zeggen dat het ook beter is. Ik had erom moeten vragen misschien, maar dat doe ik dan weer niet :cry:
Is het per definitie niet gewoon beter om de wond te "sluiten"?
Groetjes, Fleur
Het doel van het hechten is om de stukken tandvlees iets meer naar elkaar toe trekken na een extrac-tie. Of stukken tandvlees weer tegen elkaar hechten wanneer er een incisie is gemaakt. Een extractie wond wordt bijna nooit gesloten.
Bij een extractie een tand of kies, waar dat makkelijk is gegaan hoeft niet gehecht te worden. Vaak staat het tandvlees erg stevig en heb je nauwelijks ruimte tussen het bot en het tandvlees.
Het belangrijkste om een alveolitis te voorkomen, is minimaal een half uur stevig dicht te bijten of een gaasje zodat het bloed daar stolt. Belangrijk is ook om de komende 24 uur liefst niet te spoelen, alleen uitspugen en drinken middels een rietje, en eten aan de andere zijde. Daarnaast vertraagd het gebruik van tabak of alcohol de wondgenezing. Een alveolitis krijg je wanneer de bloedprop in de extractiewond eruit gespoeld wordt of niet goed wordt dicht gebeten op het gaasje. Een hechting verandert daar weinig aan.
Succes en groet Irfan