verstandskies verwijderen

Author:
kayleigh79
Posted:
zo, 06/10/2007 - 22:18
Hallo,

Twee weken geleden naar de tandarts geweest,en aangegeven dat ik regelmatig last heb van me linker verstandskies onderin(is nog niet doorgekomen),tandarts foto gemaakt en een verwijzing gegeven voor de kaakchirurg om de verstandskies te laten verwijderen en eventueel rechts onderin ook.
Ik meteen een afspraak gemaakt en kan pas eind juli terecht.
Maar vanaf vrijdagavond veel last ervan en nu nog steeds,wat raden jullie me aan...kan tioch moeilijk zo doorgaan tot eind juli??
Morgen de tandarts bellen kijken of hij naar het ziekenhuis kan bellen om de afspraak te vervroegen.

Verder heb ik begrepen als je verstandskies verwijderd wordt dat je dan een doek over je gezicht krijgt...nu moet ik zeggen dat ik daar dus echt niet tegen kan,dat zal wel in me koppie zitten maar ben er gewoon bang van.Het geeft me een beklemd gevoel zeg maar.
Als ik zou mogen kiezen liet ik het nog eerder onder narcose uitvoeren dan plaatselijk.

Nou een heel verhaal geworden voor een paar vraagjes :oops:

ALvast bedankt.
Kayleigh
Spiegeltje

Bij ernstige pijn kun je altijd met spoed terecht, soms zelfs al de volgende dag. Dat zal bij jou wel niet het geval zijn maar als je echt last krijgt zijn er ook kaakchirurgen die binnen een week kunnen helpen (een soort semi-spoed). Kwestie van bellen.

Je kunt overigens ook zelf diverse kaakchirurgen in de regio afbellen om te kijken of je ergens anders eerder terecht kunt. Tandarts is daar niet per se voor nodig. Vaak kan ook de verzekeraar vertellen waar je eerder terecht kunt. Lukt dat, dan bel je de eerste afspraak simpelweg af vanwege te lange wachttijd. Op deze manier werk je mee aan het verkleinen van de (te lange) wachtlijsten :D .

In het ziekenhuis, niet bij de tandarts, krijg je inderdaad een doek over je hoofd. Die gewoonte hebben ze in het ziekenhuis nu eenmaal omdat daar de hygiene anders (beter?) geregeld is. Er zit (uiteraard) een gat in bij je mond zodat je gewoon kunt ademen.
zo, 06/10/2007 - 22:37 Permalink
kayleigh79

Hoi spiegeltje,

Ik heb vanaf vrijdagavond tot nu toe last er van.
Ik ga straks zeker bellen wat er verder nog voor mogelijkheden zijn.
Ik maak me toch echt druk om het feit dat je dan een doek over je gezicht heb liggen....en houden ze je mond open met iets???
Alvast bedankt,ga zo me verzkering eens even bellen.
ma, 06/11/2007 - 08:45 Permalink
mecánico para …

Die doek ligt tot aan je neus en je kan er onderdoor gluren, dus het is minder beklemmend dan je denkt. sterker, als je 10 minuten in die grote lap zou staren kan je de rest van de dag met pijn in je ogen ook niks meer.
En nee, jij houd je mond zelf open.
ma, 06/11/2007 - 08:59 Permalink
Irfan

In het ziekenhuis, niet bij de tandarts, krijg je inderdaad een doek over je hoofd. Die gewoonte hebben ze in het ziekenhuis nu eenmaal omdat daar de hygiëne anders (beter?) geregeld is. Er zit (uiteraard) een gat in bij je mond zodat je gewoon kunt ademen.

In het ziekenhuis moeten ze het steriele protocol volgen bij een chirurgische verwijdering. Daarom krijg je een steriel doek over je hele gezicht met een rond gaat waar de mondopening zit. Op het doek worden dan ook de afzuig slang (steriel) en de kabel (steriele hoes) van de boor vastgezet.

Kayleigh, heeft de tandarts ook uitgelegd waarom je last hebt van je verstandskies? Als ik het zo lees is heb je last van pericoronitis, ontsteking doordat er bacteriën tussen kies en tandvlees en dit kun je tijdelijk zelf behandelen door met waterstofperoxide te spuiten en goed schoon te houden. Dan heb je er geen last van tot juli.

Succes en groet Irfan
ma, 06/11/2007 - 11:23 Permalink
kayleigh79

Hoi Irfan,

De tandarts heeft verteld dat die verstandkies richting me wang groeit,die verstandskies is dus nog niet doorgekomen.

Vind het maar een eng idee met een doek op je gezicht...

ALvast bedankt voor je reactie.
Gr Kayleigh

Als je licht verkouden bent,dat moet neem ik aan geen prbleem zijn om de verstandskeis te laten verwijderen...
ma, 06/11/2007 - 11:32 Permalink