Temesta voor behandeling og nazicht

Author:
chrissy
Posted:
zo, 06/10/2007 - 23:19
Hoi,

Omdat ik zoveel angst heb van de tandarts, veel dingen duurden ontzettend lang (de laatste keer 2u in de stoel gezeten), heeft een psychiater mij aangeraden voor de behandeling of zelfs voor een onderzoek een temesta te nemen.

Ik vraag me af of ik de pijn dan nog zal kunnen aanduiden.
Meestal zeggen ze ook om geen pijnstillers te nemen voordat je naar de tandarts gaat, maar onlangs las ik advies om een brufen 600 te nemen voor je gaat.

Wat is het beste?

In de buurt bij ons is een homeopatische tandarts.
Vermits WKB (zeker achteraan) moeilijk lukken, en hij mijn platen al heeft gezien, zei hij dat hij het homeopatisch misschien kon oplossen.

Heeft iemand ervaring met een homeopatische tandarts of weet het medisch team misschien wat die juist doen?

Groetjes
Krisje
Spiegeltje

Brufen 600 is een vrij zware pijnstiller en hoeft voor regulier tandartsbezoek zeker niet therapeutisch te worden ingenomen. Vrijwel alle behandelingen verlopen pijnloos, desnoods wordt goed verdoofd en ook de napijn, als daar al sprake van is, valt meestal heel erg mee.

Bij bepaalde behandelingen, met name door de kaakchirurg (sommige vormen van (operatief) verwijderen verstandskiezen, apex resecte etc.) kan het wel voordelen hebben al voor de operatie met een pijnstiller als ibuprofen of Brufen te beginnen zodat u minder last heeft van napijn. Dat zou ik alleen doen in overleg met de tandarts of kaakchirurg.

Het kan, denk ik tenminste, geen kwaad lorazepam of beter nog midazolam te slikken als u heel erg angstig bent. Dat helpt (misschien) wel een beetje. Wel even aan de tandarts doorgeven vóór de behandeling. En u kunt natuurlijk niet zelf rijden. Ik denk niet dat de gemiddelde tandarts een Temesta injectie geeft vlak voor de behandeling zoals in het ziekenhuis voor een operatie.
ma, 06/11/2007 - 00:14 Permalink