Ondertussen is het al een paar maanden (2 of zo) geleden dat ik popcorn heb gegeten. Ik beet hard op een ongepopte popcorn, een harde maiskorrel dus.
Toen kreeg ik last van 2 kiezen, boven en onder. Na een paar dagen was het grotendeels over.
Maar ik heb nog wel blijvende last van 1 kies. Ik heb daar een WKB (dit jaar uitgevoerd) in gehad. Ik kan er niet mee kauwen, de druk op mijn kies doet zeer.
Ik heb ook het idee dat ik de kies een beetje heen en weer kan bewegen. Ik weet niet in hoeverre hij echt los zit, of alleen maar een beetje losjes zit.
Ik ben door mijn vergoedingen heen voor dit jaar, dus ik zit er eigelijk niet op te wachten dat de tandarts mijn vulling opent en opnieuw gaat vullen, zal wel een duur grapje worden.
Zelf heb ik het idee dat ik misschien wel een gescheurde wortel heb. Ik denk dat mijn vulling misschien wel te diep in de wortel is gedrukt door de harde bijt.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Gaat het vanzelf over?
Kan ik hier mee rond blijven lopen tot 2008?
Toen kreeg ik last van 2 kiezen, boven en onder. Na een paar dagen was het grotendeels over.
Maar ik heb nog wel blijvende last van 1 kies. Ik heb daar een WKB (dit jaar uitgevoerd) in gehad. Ik kan er niet mee kauwen, de druk op mijn kies doet zeer.
Ik heb ook het idee dat ik de kies een beetje heen en weer kan bewegen. Ik weet niet in hoeverre hij echt los zit, of alleen maar een beetje losjes zit.
Ik ben door mijn vergoedingen heen voor dit jaar, dus ik zit er eigelijk niet op te wachten dat de tandarts mijn vulling opent en opnieuw gaat vullen, zal wel een duur grapje worden.
Zelf heb ik het idee dat ik misschien wel een gescheurde wortel heb. Ik denk dat mijn vulling misschien wel te diep in de wortel is gedrukt door de harde bijt.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
Gaat het vanzelf over?
Kan ik hier mee rond blijven lopen tot 2008?
Na een de beet op je maïskorrel is de kies waarin je de wkb hebt gehad gefractureerd, gebroken dus. Hierdoor ontstaat er een randspleet in de kroon of wortel, waarlangs bacteriën naar binnen kunnen en een ontsteking geven.
Een klinische inspectie en röntgenfoto kunnen hierover uitsluitsel geven. De pijn gaat vanzelfsprekend niet weg en het is zeker niet verstandig om tot 2008 met een ontsteking rond te lopen. Advies is om zeker langs de tandarts te gaan voor controle, dan weet je zeker wat er aan de hand is.
Succes en groet Irfan
Gr, Mignon