Ik heb vorig jaar een aantal oude vullingen laten vervangen door de nieuwe witte vullingen. Er was 1 kies waarbij de zenuw nogal dicht op de vulling zat. Op het moment van het vullen zag het er rustig uit dus is er met die zenuw niets gedaan, gewoon gevuld dus. Toch heb ik met regelmaat pijn aan, ik denk die kies. Inmiddels heeft de tandarts al 3x een laklaagje op mijn kiezen aangebracht omdat ik blootliggende tandhalzen zou hebben. Ik poets altijd met sensodyne.
De pijn komt vaak opzetten als ik erg moe ben of verminderde weerstand, en dat ben ik nu ook. Het is tot nu toe eigenlijk steeds vanzelf weer overgegaan.
Nu heb ik gisteren behoorlijke kiespijn gehad. Nu gaat het wel weer alleen een doffe irritante pijn mijn uitstraling naar mijn oor. Kan het zijn dat ik een zenuwonsteking heb in een kies? Met warm of koud geen klachten, ik kan ook gewoon eten aan die kant.
Ik ben best bang voor de tandarts en ben al zo vaak voor "niets"geweest dat ik het graag even aan de digitale tandarts wil voorleggen voordat ik een afspraak maak...............
De pijn komt vaak opzetten als ik erg moe ben of verminderde weerstand, en dat ben ik nu ook. Het is tot nu toe eigenlijk steeds vanzelf weer overgegaan.
Nu heb ik gisteren behoorlijke kiespijn gehad. Nu gaat het wel weer alleen een doffe irritante pijn mijn uitstraling naar mijn oor. Kan het zijn dat ik een zenuwonsteking heb in een kies? Met warm of koud geen klachten, ik kan ook gewoon eten aan die kant.
Ik ben best bang voor de tandarts en ben al zo vaak voor "niets"geweest dat ik het graag even aan de digitale tandarts wil voorleggen voordat ik een afspraak maak...............
Als er al 3 maal een laklaagje is aangebracht en je poetst met Sensodyne, kun je “gevoelige tandhalzen†van je lijstje strepen.
Een doffe pijn die ook uitstraalt naar het oor en die vooral op komt zetten bij verminderde weerstand, denk ik aan een wortelpuntontsteking, doordat de zenuw waarschijnlijk niet meer leeft. Aan de wortelpunt heb je dan een evenwicht van ontsteking, maar wanneer je weerstand minder wordt gaat de pijn weer opzetten. Advies is om langs de tandarts te gaan, deze kan met allerlei testjes bekijken of de kies nog leeft en na een jaar zou een wortelpuntontsteking ook op een röntgenfoto te zien kunnen zijn.
Succes en groet Irfan
Een wkb bij de tandarts?
Mvg