Author: Ploontje Posted: vr, 06/15/2007 - 15:59 Hoelang gaat een amalgaamvulling mee? Of is dat niet aan te geven omdat de levensduur ook afhankelijk is van andere factoren? fleetstone Amalgaam op zich is zeer sterk. Dus aan de vulling als zodanig zal het niet liggen. Het is eerder het element zélf dat bepaalt of een vulling vervangen moet worden. En dat hangt idd van sommige factoren af. Zorgvuldigheid mbt tot leggen, constitutie element, eetgedrag, poetsgedrag enz. Een goed gelegde amalgaamvulling in een verder gezond element kan bij wijze van spreken 'mee de kist in' (als je op hoge leeftijd tenminste nog in het gelukkige bezit van je eigen tandjes bent). :-? Ik heb vullingen van zo’n 40 jaar oud, poets al even zo lang met Elmex aminfluoride en verwacht er dus nog heel lang plezier van te hebben. :D Stuur privébericht Login of registreer om te reageren vr, 06/15/2007 - 16:45 Permalink 927 weergaves
fleetstone Amalgaam op zich is zeer sterk. Dus aan de vulling als zodanig zal het niet liggen. Het is eerder het element zélf dat bepaalt of een vulling vervangen moet worden. En dat hangt idd van sommige factoren af. Zorgvuldigheid mbt tot leggen, constitutie element, eetgedrag, poetsgedrag enz. Een goed gelegde amalgaamvulling in een verder gezond element kan bij wijze van spreken 'mee de kist in' (als je op hoge leeftijd tenminste nog in het gelukkige bezit van je eigen tandjes bent). :-? Ik heb vullingen van zo’n 40 jaar oud, poets al even zo lang met Elmex aminfluoride en verwacht er dus nog heel lang plezier van te hebben. :D Stuur privébericht Login of registreer om te reageren vr, 06/15/2007 - 16:45 Permalink
Het is eerder het element zélf dat bepaalt of een vulling vervangen moet worden. En dat hangt idd van sommige factoren af. Zorgvuldigheid mbt tot leggen, constitutie element, eetgedrag, poetsgedrag enz.
Een goed gelegde amalgaamvulling in een verder gezond element kan bij wijze van spreken 'mee de kist in' (als je op hoge leeftijd tenminste nog in het gelukkige bezit van je eigen tandjes bent). :-?
Ik heb vullingen van zo’n 40 jaar oud, poets al even zo lang met Elmex aminfluoride en verwacht er dus nog heel lang plezier van te hebben. :D