Bange Dochter

Author:
Joanatey
Posted:
za, 06/16/2007 - 00:18
Hallo.
Ik ben Venna, gelukkig getrouwd, en heb een prachtige dochter Joanatey.
Ik heb mijn man *Martin* leren kennen op school, maar we zijn echt verliefd geworden bij de schooltandarts. Hoewel wij er redelijke trauma's aan over gehouden hebben, gaan we keurig 2 keer per jaar, en we poetsen 3 maal daags.
Het probleem zit hem nu in onze dochter. Ze is nu 14, en weigerd naar de tandarts te gaan. Martin en ik hebben al geprobeerd te vragen waarom ze dan niet wil, en of ze pijn heeft, maar elke poging eindigd met een : "nou dan toch niet? je komt er snel genoeg achter."
wat nu..? Ze is al 3 keer niet voor controle geweest, maar we willen haar ook niet dwingen. We hebben haar beloofd dat als ze zou gaan, en zich zou laten behandelen zonder te veel drama, ze eindelijk haar Anti-Eyebrow piercing zou krijgen.
Ook dit had niet veel succes..onze ideën zijn op..
iemand een advies?

Kusjes, Venna
fleetstone

Al een hele puber dus, met een eigen willetje. Of is het angst? Vreemd dat ze wel een piercing ziet zitten. Maar ja, dat is ook veel leuker.

Jullie zijn zelf óók niet happig op de tandarts. Een kind voelt dat feilloos aan. Maar jullie gaan wél! En dát is wat je jouw dochter kunt voorhouden!

Een beetje dwang zou toch wel goed zijn. Ouders die grenzen weten te stellen aan hun kinderen zijn goede ouders, vergeet dat niet. Dus wat meer pit mag van jullie wel verlangd worden, anders komt het er nooit van!

Een nogal rigoureuze aanpak:
Maak voor haar een afspraak en als ze niet gaat is de rekening (C90 voor niet nagekomen afspraak) voor haar. Dat gaat dus uit haar spaarpotje komen of het kost haar het zakgeld.

Mocht dit ook niet helpen dan zit er niets anders op dan te wachten tot ze pijn heeft.
Dat werkt (bijna) altijd!
di, 06/19/2007 - 23:57 Permalink
Joanatey

ja, Piercings zitten in de familie... ik heb er zelf een aantal, en haar vader ook, dus is ze het redelijk gewent.
De rekening naar haar sturen is idd geen slecht idee. Ze kan het makkelijk betalen, maar ze spaart voor een gitaar van €800,- *ja, die zitten ook in de familie..we hebben er thuis 7* dus dat is een goed idee..

heel erg bedankt voor je hulp!
wo, 06/20/2007 - 15:41 Permalink