vergroten overbeet

Author:
samsam
Posted:
za, 06/23/2007 - 18:46
hallo allemaal!

ik zit met de volgende vraag en hoop er antwoord op te krijgen.
hoe lang duurt het voordat een 3 mm overbeet, een 8 mm overbeet wordt, wanneer men met een slotjesbeugel en de verwijdering van 2 kiezen onder, de voortanden die in een mooi boog staan maar schuin naar voren lopen, recht wil laten staan..

wie kan het me vertellen?
BJN

Geen kans, dat kan niemand zonder in detail kennis te nemen van alle andere aspecten van jouw mond. Het gaat namelijk niet alleen om de tanden en kiezen. Maar mee om de beginsituatie, en de stand van de wortels, de beschikbare ruimte. Ook de spieren in en rond de mond spelen een grote rol. Vanzelfsprekend speelt de behandelingstechniek ook een rol. Het kan zodoende varieren van 3 maanden tot een jaar.

Net of je vraagt: Wie weet hoe snel ik in Parijs kan zijn....
za, 06/23/2007 - 19:14 Permalink
samsam

Geen kans, dat kan niemand zonder in detail kennis te nemen van alle andere aspecten van jouw mond. Het gaat namelijk niet alleen om de tanden en kiezen. Maar mee om de beginsituatie, en de stand van de wortels, de beschikbare ruimte. Ook de spieren in en rond de mond spelen een grote rol. Vanzelfsprekend speelt de behandelingstechniek ook een rol. Het kan zodoende varieren van 3 maanden tot een jaar.

Net of je vraagt: Wie weet hoe snel ik in Parijs kan zijn....

dank u voor uw reactie!

u heeft gelijk, maar ik ben er wel wijzer op geworden. is een jaar zo'n beetje het maximale waar ik rekening mee dien te houden?

misschien helpen de volgende gegevens:
-dit wordt mijn tweede keer dat ik een beugel draag (de kaken sluiten dus goed op elkaar aan. m'n gebit wordt dus in feite gederugeleerd om vervolgens gereguleerd te worden dmv een kaakoperatie)
-ik weet niet wat u precies bedoelt met ruimte, maar door het trekken van de kiezen links en rechts is er aan beide kanten een ruimte ontstaan van rond de 1 cm
- voor zover ik weet staan de wortels goed. wel is het zo dat het bot waarin de wortels verankerd zijn nogal dun is
-techniek: slotjesbeugel met elastiekjes die ook aan elkaar verbonden zijn, dus een sliert van elastiekjes
za, 06/23/2007 - 19:51 Permalink
vV

misschien een domme vraag van mij, maar wat zegt de eigen orthodontist ervan?? die zal toch wel een schatting gedaan hebben voordat de behandeling gestart werd, en anders is hij wel het eerste aanspreekpunt hiervoor m.i.
di, 06/26/2007 - 08:13 Permalink