Van spalk naar nachtbeugel?

Author:
AV
Posted:
za, 06/23/2007 - 15:24
Ik heb toen ik 11 was, 2.5 jaar een beugel gehad. Vervolgens kreeg ik ongeveer 3 jaar geleden kreeg ik een spalk aan de onderkant en bovenkant van mijn tanden.
Toch heb ik niet het idee dat deze spalk helpt en de laatste tijd zie ik dat er een spleetje ontstaat tussen mijn voortanden in mijn bovengebit.
Is het mogelijk om nu nog een nachtbeugel te maken waardoor mijn tanden weer dichterbij elkaar komen te staan? Ik heb de gipsafdruk nog van mijn tanden, van twee jaar geleden, kan daarmee een nachtbeugel worden gemaakt?
BJN

Gek, en jammer! dat er nu nog verandering optreedt. Soms is het 'recht' te krijgen door een nachtbeugel 1 a 2 weken 24u/d te dragen. En daarna 's nachts om te stabiliseren. Maar voor een juiste beoordeling is het essentieel dat u dit overlegd met de orthodontist/tandarts!
Het kan misschien lukken. Anders in een paar weken met 4 of 6 (doorzichtige) slotjes...
ma, 06/25/2007 - 19:49 Permalink
AV

Gek, en jammer! dat er nu nog verandering optreedt. Soms is het 'recht' te krijgen door een nachtbeugel 1 a 2 weken 24u/d te dragen. En daarna 's nachts om te stabiliseren. Maar voor een juiste beoordeling is het essentieel dat u dit overlegd met de orthodontist/tandarts!
Het kan misschien lukken. Anders in een paar weken met 4 of 6 (doorzichtige) slotjes...

Hartstikke bedankt, ik ga morgen naar de orthodontist en dan zal ik er gelijk naar vragen!
ma, 06/25/2007 - 22:25 Permalink