Wortelkanaalbehandeling

Author:
debbie
Posted:
za, 06/23/2007 - 21:30
Hallo,

2 weken terug een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik had toen een fistel op mijn tandvlees, helaas zit het bultje er nog steeds, alleen komt er nu geen pus meer uit. Moet het bultje niet al weg zijn??

Tevens heb ik aan de andere kant ook een fistel gehad op mijn tandvlees, dit bultje is nu een plat zakje geworden :o , de tandarts zegt dat dit liktekenweefsel is?? Verdwijnt het dan nooit meer??

Ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn 2 vragen.
Irfan

Beste Debbie,

Een fistel is een kanaal om pus vanaf de plaats van ontsteking af te voeren naar de mond. Direct na een wortelkanaalbehandeling zijn de bacteriën die de ontsteking veroorzaken geëlimineerd. Het lichaam moet vervolgens de ontsteking opruimen en hetzelfde geldt voor de fistel. Dit heeft even tijd nodig.
Als je fistel aan de andere kant inderdaad littekenweefsel is, blijft deze voorlopig wel zitten. Kijk het nog even aan.

Succes en groet Irfan
di, 06/26/2007 - 20:17 Permalink
Mignon

twee weken geleden was er ook een forumbezoeker met een fistel die niet direct verdween. Dit is inderdaad normaal zoals Irfan al aangaf. Na 2 weken was het bultje verdwenen. Veel succes.

Gr, Mignon
wo, 06/27/2007 - 09:17 Permalink