Hoe lang kan ik nog wachten?

Author:
Ingie
Posted:
di, 06/26/2007 - 06:49
Ik heb al weken/maanden last van kiespijn aan de linkerkant. Volgens mij is de grootste boosdoener mijn verstandskies links boven, maar ik heb zowel boven als onder (afwisselend) pijn. De pijn is ook heel divers, nu is het een zeurende, kloppende pijn in de verstandskies zelf, maar soms zijn het spontane pijnscheuten, of pijn bij warmte /kou in mijn mond. Het probleem is dat ik echt heel bang ben voor de tandarts, ben denk ik al 10 jaar niet meer geweest na een zeer pijnlijke wortelkanaalbehandeling. Wat ook nog meespeelt is dat ik al sinds het begin van de pijn in het buitenland (Australie) verblijf en pas over 4 weken terug naar NL ga. Ik vind het lastig om hier in Australie goed mijn problemen te beschijven in het engels en heb geen idee hoe ze hier met de angst omgaan. Is het verantwoord om nog 4 weken te wachten tot ik in Nederland ben of worden de problemen dan alleen maar groter?~

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Van Leeuwen

Pijn is vaak een signaal van het lichaam dat er iets niet in orde is. Aangezien u er al een tijdje last van heeft lijkt het mij niet dat het nu opeens over zal gaan. Ik denk toch echt, hoe moeilijk het ook voor u i, dat u contact moet opnemen met een tandarts.

Suc6

Gr. Maurice
wo, 06/27/2007 - 19:21 Permalink
hermina

Hallo Ingie,

Voor als je wel naar de tandarts gaat in Australie: tandartsangst is wereldwijd, dus ook heel bekend in Australie. Er is daar in Australie ook best over geschreven, dus ook daar is er aandacht voor (gaat van bang tot fobie). Daar zullen Australische tandartsen ook vast naar handelen.
Misschien kun je het probleem wat betreft angst, en de manier waarop je de pijn voelt, eerst in het Engels opschrijven/vertalen vanuit het Nederlands (zoals b.v. vertalen van je bericht). Of ken je iemand die voor je kan tolken in dit soort dingen.
Evt. even om in te lezen engelstalige site over angst (niet alleen Australie): http://www.dentalfearcentral.org/

Groet en sterkte, Hermina
wo, 06/27/2007 - 21:27 Permalink