Er zijn bij mij 2 kiezen getrokken uit mijn rechter onderkaak bij de kaakchirurg. Dit is nu 9 dagen geleden. Dit geneest volgens mij wel goed alleen heb ik nu "pijn" in de kies ernaast bij erop drukken met mijn vingers of bij een test als ik op mijn tandenborstel bijt (harde achterkant). Verder staat er een druk op mijn bovenkaak rechts bij bepaalde kiezen en bij warm/heet eten erop. Deze druk is er constant alleen soms wat meer of minder aanwezig. Soms zit dit gevoel ook in mijn voortanden.
Alles is goed houdbaar (zit niet tegen het plafond van de pijn) maar ervaar dit als erg lastig. Kan het zijn dat dit naweën zijn van de extraktie(s) en moet ik het nog aankijken of terug naar de tandarts om mijn boven gebit te laten checken?
Wie weet raad?
Alles is goed houdbaar (zit niet tegen het plafond van de pijn) maar ervaar dit als erg lastig. Kan het zijn dat dit naweën zijn van de extraktie(s) en moet ik het nog aankijken of terug naar de tandarts om mijn boven gebit te laten checken?
Wie weet raad?
Succes groetjes,
Tanja
vraag aan tandarts
Ik heb na het trekken van 2 kiezen uit de onderkaak rechts( nu zo'n 2 weken geleden) en daarvoor een WKB (1 van de 2 uiteindelijk getrokken kiezen) een copnstant "druk" gevoel in mijn kiezen en tanden rechtsboven. Het is net alsof er te weinig ruimte voor ze is. Ook bij koud en warm sensatie last. Alles is "gevoelig" als ik er op druk met mijn vingers, dit verergert als ik er op klop met bv. de achterkant van de tanderborstel.Tandarts kan niets vinden op de OPG, alles ziet er rustig uit. Wondjes onderin de kaak genezen goed. Ik heb wel een lichte neusloop (tandarts zag op de OPG rechts een lichte holtevulling) en bij voorover buigen loopt deze druk iets op, maar niet veel. Het is lastig omdat het de gehele dag aanwezig is. Wat moet/kan ik nog doen of eventueel vragen aan iemand om dit op te lossen. Ik realiseer me dat het een "vaag" verhaal is maar ik zit er wel mee.
Hopelijk kunt u er iets mee en mij voorzien van raad/advies