Van de week vernomen dat er teveel ruimte tussen de happers en snijders en het verdwijnende kaakbot zit. Pockets. Het meest gehate woord in de stoel. De foto's laten zwarte driehoekjes zien waar ruimte zit.
Het woord 'parodontitis' heb ik Hem niet horen noemen (misschien was ik nog in shock?), maar het tandvlees bloedt licht (ook zonder 'zijn' porren en prikken), dus dat zal wel. Advies is in ieder geval: doe er iets aan! (Eén kies ben ik een paar jaar geleden al verloren.)
Pocketmeting gedaan (niet fijn) en als advies 'denk na over gingivectomie voor het te laat is.'
Heb vertrouwen in mijn smoelensmid; dat wel, maar barst van de angst.
Ik Google, spit en zoek, vind weinig. Hier wat meer, gelukkig.
Ik ben bang, voor pijn. En ik vraag mij af of een 'flap operatie' niet beter is dan gingivectomie.
Wat is het advies alhier van de digitale tandarts?
Hoe zijn de ervaringen van de slachtoffers? Ik las één (en dat stemde mij licht hoopvol!) verslagje uit 2005 dat het snijden 'helemaaaaal' geen pijn deed. (Als ik dat vier sessies kan volhouden dan vind ik het -afgezien van het financiële gedeelte) redelijk okay.)
Help?
Het woord 'parodontitis' heb ik Hem niet horen noemen (misschien was ik nog in shock?), maar het tandvlees bloedt licht (ook zonder 'zijn' porren en prikken), dus dat zal wel. Advies is in ieder geval: doe er iets aan! (Eén kies ben ik een paar jaar geleden al verloren.)
Pocketmeting gedaan (niet fijn) en als advies 'denk na over gingivectomie voor het te laat is.'
Heb vertrouwen in mijn smoelensmid; dat wel, maar barst van de angst.
Ik Google, spit en zoek, vind weinig. Hier wat meer, gelukkig.
Ik ben bang, voor pijn. En ik vraag mij af of een 'flap operatie' niet beter is dan gingivectomie.
Wat is het advies alhier van de digitale tandarts?
Hoe zijn de ervaringen van de slachtoffers? Ik las één (en dat stemde mij licht hoopvol!) verslagje uit 2005 dat het snijden 'helemaaaaal' geen pijn deed. (Als ik dat vier sessies kan volhouden dan vind ik het -afgezien van het financiële gedeelte) redelijk okay.)
Help?
Als er echter ook een probleem is met het kaakbot en dit gepolijst/vlak gemaakt moet worden dan is een flap-operatie geïndiceerd.
Bespreek een en ander nog eens met uw tandarts zodat u weet waar u aan toe bent.
Gr. Maurice
P.S. Ik neem dus aan dat er al een uitgebreid onderzoek en dergelijke (paroprotocol) heeft plaatsgevonden en dat u dus ook door de fase van instructies heen bent.
Vind ik wel erg rigoreus,
eerst eens een goede mondhygiene-instructie en afwachten wat het tandvlees doet.
Snijden kan altijd nog, zeker met pseudo-pockets.
en ook al zou dat paroprotocol niet bestaan..dan nog...
Instructie--->POS----> geen beh. noodzakelijk
--->NEG---->Paro. opstarten