Ben al paar dagen stevig verkouden/grieperig. Om niet steeds wakker te worden van het 'vol zitten' besloot ik vannacht om niet liggend, maar zittend te gaan slapen.
Stukken beter geslapen dan gisteren, maar..... vanmorgen werd ik wakker met een voortdurende pijn in mijn kaak, die sindsdien niet is weggegaan (maar wel bij tijd en wijle ietsjes minder was).
De pijn begon vanmorgen bij mijn kaakgewricht en is in de loop van de dag steeds verder naar voren door mijn kaak getrokken. Klachten zijn:
- letterlijk al mijn tanden en kiezen doen zeer;
- mijn tandvlees voelt overal gevoelig en ontstoken aan (weet niet of dat ook echt zo is, maar gisteren was ik nog volledig pijnvrij);
- ik heb in mijn kaak een gevoel alsof mijn tanden en kiezen tegen elkaar aan geperst worden (gechekt, maar flossen voelt nog net als anders, dus er zal in werkelijkheid niks veranderd zijn, lijkt me).
En dit alles zowel in mijn bovenkaak als in mijn onderkaak.
Ik heb zitten denken of er een plotselinge 'uitbraak' van iets zou kunnen zijn door mijn toch al verminderde weerstand?
Of dat het misschien een reactie is op het 'zittend slapen' met misschien opengezakte mond (weet ik niet zeker hoor: ik zie mezelf niet 's nachts...) en daardoor belasting van kaakspieren met pijn als gevolg?
Is er iemand die ook eens zoiets gehad heeft, of die een idee heeft wat deze klachten zou kunnen veroorzaken?
Stukken beter geslapen dan gisteren, maar..... vanmorgen werd ik wakker met een voortdurende pijn in mijn kaak, die sindsdien niet is weggegaan (maar wel bij tijd en wijle ietsjes minder was).
De pijn begon vanmorgen bij mijn kaakgewricht en is in de loop van de dag steeds verder naar voren door mijn kaak getrokken. Klachten zijn:
- letterlijk al mijn tanden en kiezen doen zeer;
- mijn tandvlees voelt overal gevoelig en ontstoken aan (weet niet of dat ook echt zo is, maar gisteren was ik nog volledig pijnvrij);
- ik heb in mijn kaak een gevoel alsof mijn tanden en kiezen tegen elkaar aan geperst worden (gechekt, maar flossen voelt nog net als anders, dus er zal in werkelijkheid niks veranderd zijn, lijkt me).
En dit alles zowel in mijn bovenkaak als in mijn onderkaak.
Ik heb zitten denken of er een plotselinge 'uitbraak' van iets zou kunnen zijn door mijn toch al verminderde weerstand?
Of dat het misschien een reactie is op het 'zittend slapen' met misschien opengezakte mond (weet ik niet zeker hoor: ik zie mezelf niet 's nachts...) en daardoor belasting van kaakspieren met pijn als gevolg?
Is er iemand die ook eens zoiets gehad heeft, of die een idee heeft wat deze klachten zou kunnen veroorzaken?
Bij een stevige verkoudheid/griep heb je een verminderde weerstand en willen veel pijnen opkomen, ook in de mond. Je zou dit kunnen bestrijden middels pijnstilling paracetamol e.d. Een andere optie is naar de huisarts, maar volgens mij wordt er niet zo snel medicijnen voorgeschreven en is therapie uitzieken, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Zodra je beter bent, kun je even langs de tandarts met je verhaal. Deze kan dan onderzoeken of er problemen zijn met het kaakgewricht of kauwspieren. Probeer voor nu ook goed te blijven poetsen en even uitzieken.
Succes en groet Irfan
Of als je springt, trappen loopt?
Is het gevoelig/pijnlijk als je klopt op het stuk bot (bovenkaak) even onder je ogen ?
Als je de bovenstaande vragen met ja kunt beantwoorden en gezien de voorgeschiedenis en de omschrijving zou ik gaan denken aan een kaakholte ontsteking. Maar voor de zekerheid toch maar even arts of tandarts erbij roepen.