In drie maanden tijd heb ik nu voor de 3 de maal een wortelpunt onsteking aan verschillende kiezen, het begon drie maanden geleden met een onsteking links onder aan een verder helemaal goede kies (met een kleine 1 vlaks vulling) de tandarts vond het een beetje vreemd maar de wkb is verder goed verlopen. Ongeveer twee maanden later kreeg plotseling rechts zeer veel hoofdpijn, bij het oor, slaap en rond de oogkas met uitstraling naar de rechter onder en bovenkaak op de foto's van de tandarts was niets te zien en bij een 'klop' test voelde ik ook niets. op de grote overzichtfoto van de kaakchirurg was een zeer kleine onsteking bij een wortelpunt rechtsboven te zien (kies heeft lang geleden een wkb gehad) kon eigenlijk de oorzaak van zoveel pijn niet zijn volgens de kaakchirurg toch antibiotica kuur gekregen om dit uit te sluiten. Trouwens tijdens de 1,5 week wachten op plek bij de kaakchirurg was de pijn eigenlijk 'vanzelf' al voor 90% verdwenen. Twee dagen na het einde van de antibiotica kuur kreeg ik echter last van mijn rechter onderkaak incl. dikke wang (beetje) weer naar de tandarts, deze constateerd een abces in de onderkaak en een grote wortelpunt onsteking bij de kies in de onderkaak (voor laatste, met grote 3 vlaks vulling) Hier snapte de tandarts helemaal niets meer van 4 dagen na het einde van een kuur terwijl er vlak voor aanvang van de kuur helemaal niets te zien was op de foto. tandarts heeft iig een (3de) wkb gestart ivm de pijn en mij weer doorverwezen naar de kaakchi. voor de kies rechtsboven omdat na de kuur ook daar nog steeds de onsteking aanwezig is (voor een apexresectie). Heeft iemand van jullie eenig idee wat de oorzaak van zoveel 'pech' kan zijn is het puur tandtechnies of kan er toch nog iets anders aan de hand zijn en wat dan?
wat een opeenstapeling van problemen. Het enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat je weerstand wat verlaagd is. Misschien heb je het druk met de laatste werkweken voor de vakantie? Reeds aanwezige chronische ontstekingen kunnen bij een weerstandsverlaging opvlammen. Dit lijkt hier inderdaad het geval te zijn. Misschien dat iemand anders op dit forum nog andere ideeen hierover heeft. Ik wens je in ieder geval erg veel sterkte en beterschap toe.
Gr, Mignon
Groeten,
Geert
Gr, Mignon
Tot nu toe heeft niemand mij kunnen uitleggen waarom ik in minder dan twee weken een grote onsteking ontwikkel in mijn kaak en dit ondanks het slikken van antibiotica (voor een andere kies waar wel een wortelpuntonsteking zichtbaar was op de foto's) zie ook het voorgaande verhaal,
Groetjes Geert.
En op een OPG zie je geen kleine ontstekingen. De meeste ontstekingen zie je eigenlijk niet op een foto. Pas na een paar weken.