Vreemde drukkende pijn aan voortand

Author:
Dee07
Posted:
zo, 07/01/2007 - 14:25
Ik heb in een zeer korte tijd 6 vullingen gekregen (ik weet het slecht, slecht!!) 1 hele grote bij mijn rechter voortand, een kleine maand geleden.
Nu heb ik de afgelopen dagen een hele vreemde soort druk op die tand staan. Ook de tanden eromheen voelen vreemd aan, gevoeliger dan anders. Het is net of ik een beugel in heb die ongelofelijk strak is aangedraaid. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik neem nu van tijd tot tijd een paracetamolletje maar dat helpt ook niet echt.
Mignon

Heb je misschien iets specifiekere informatie voor ons Dee? Zoals: doet de tand pijn met afbijten, warm/koud en op welke periode van de dag? Is de pijn constant aanwezig of af en toe?

Ik hoop dat we je hierna wat meer duidelijkheid kunnen geven Dee. Veel terkte in ieder geval.

Gr, Mignon
zo, 07/01/2007 - 18:09 Permalink
Dee07

jazeker.

De pijn begon vrijdagavond. Ik ben vrijdag ochtend naar de tandarts geweest en toen zijn er twee kiezen gevuld met een witte vulling, 1 in de rechter onder en 1 in de rechterbovenkaak. het vreemde is dat de kiezen me geen pijn doen maar mijn rechter voortand een constante zeer grote druk krijgt te verduren en de 2 tanden en eerstvolgende kies zijn zeer gevoelig. Gisteren was de pijn nog af en toe.. maar vannacht kon ik er niet van slapen en vandaag is het de hele dag al ontzettend gevoelig. Warm en kou zijn niet zeer storend alleen een glas koud water lijkt zelfs enigzins de pijn te neutraliseren. Vandaag voelde ik me wat koortsig maar dat kan komen door het weinige slapen en omdat ik zowel paracetamol als ibuprofen heb gehad.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd..
zo, 07/01/2007 - 19:57 Permalink
Dee07

ook wil ik nog vermelden dat als ik mijn kaken op elkaar houdt ik een zeer onnatuurlijk gevoel ervaar. Alsof het niet goed past.
zo, 07/01/2007 - 19:59 Permalink
vV

kan heel simpel zijn dat ie iets te hoog is, kan ook zijn dat er een ontsteking zit...oftewel morgen even naar de tandarts, laten kijken, afhankelijk van zijn bevindingen fototje..
zo, 07/01/2007 - 21:01 Permalink
Mignon

Dat lijkt me inderdaad het verstandigste idee. Er is toch wat meer klinische informatie nodig om over deze situatie te oordelen. Heel veel succes vandaag Dee. Laat je even weten hoe je bezoekje is afgelopen?
Gr, Mignon
ma, 07/02/2007 - 09:46 Permalink