Pijn na vrijleggen hoektand

Author:
Cat
Posted:
za, 06/23/2007 - 18:23
Hallo,

Donderdag hebben ze m'n linker hoektand vrij gelegd om die later met een vaste beugel naar beneden te trekken. De melktand blijft voorlopig zitten. Aanvankelijk vond ik de pijn goed meevallen maar nu wordt deze pijn steeds erger. Ik heb geen pijn op de plaats waar m'n verhemelte openligt (en waar nu een pasta zit) maar wel aan de tanden eromheen. 't Voelt aan als echte tandpijn, een soort druk... Is dit normaal en zo ja, hoe lang zou dit duren? Bij het nemen van een pijnstiller is de pijn weg maar van zodra die is uitgewerkt begint de pijn opnieuw.

Iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt voor de reactie,

Cat
BJN

Dat is vrij normaal, en verminderd sterk in de komende week. Neem een pijnstiller om de komende dagen door te komen. Meestal na 1-2 weken heb je geen last meer.
Sorry, en succes!
za, 06/23/2007 - 18:41 Permalink
IkkeLinnie

Hallo Cat.
Misschien is het een idee om vast een nieuws dosis pijnstilling in te nemen tegen de tijd dat de andere uitgewerkt raakt. Zo overlapt de werking elkaar als het ware. Doe dit bijv. 24 uur, en kijk dan weer eens hoeveel pijn je hebt als het is uitgewerkt. Het ligt eraan welke pijnstillers je gebruikt, wat betreft de werkingsduur (zie je bijsluiter). Pijnstillers hebben zo een beedje allemaal een andere werkingsduur bv. 6, 8 of 12 uur. BJN schrijft dat je naar 1-2 weken waarschijnlijk geen last meer hebt, dus misschien kun je het van plek 24 uur beter gelijk 2 dagen nieuwe pijnstillers pakken tegen de tijd dat de andere uitgewerkt raken. Let wel hou je aan de bijsluiter, dus niet over de max dagdosis.
Groetjes Linnie.
zo, 06/24/2007 - 00:57 Permalink
Cat

Bedankt voor de reacties!

Met voldoende pijnstillers gaat het inderdaad een stuk beter! Iemand trouwens een idee tot wanneer die Coe Pak (pasta) moet blijven zitten en waarom dit nodig is (om de opening open te houden)?
zo, 06/24/2007 - 17:34 Permalink
Cat

Ik moet nu vrijdag naar de ortho... Ik dacht dat die gezegd had om een aantal weken af te wachten en te kijken of er beweging in de tand zit maar ben niet zeker. Als ze dan uiteindelijk een slotje plaatsen, plaatsen ze dan van eerste keer de volledige beugel?
zo, 06/24/2007 - 23:04 Permalink
Cat

Ondertussen al heel wat problemen gehad... :(

De pijn blijft aanhouden en ik ben woensdag naar de spoed gemoeten... Na een week is de wonde in m'n mond enorm beginnen bloeden (het stroomde er echt uit), ik stond in het midden van't stad en ben dan naar de spoed gewandeld. Daar gezien door een stomatoloog maar die zegt dat er niets aan de hand is en dat de wonde mooi geneest. De pasta is nu ook uit m'n mond en eten en drinken is echt enorm pijnlijk. Verder heb ik nog altijd een constante druk op m'n bovenste tandenrij...Pfff... Ik blijf maar Dafalgans nemen maar ik blijf me slecht voelen... Deze morgen heb ik ook nog moeten overgeven (waarschijnlijk door al de pijnstillers die ik inneem) Ik voel me echt futloos.
Wanneer ik naar de reden vraag van de bloeding kan niemand mij antwoord geven en de enorme pijn is ook niet te verklaren (want men zegt dat men dat nog nooit heeft meegemaakt dat iemand daar zo'n last mee heeft)

Iemand die hier meer over weet of die me kan helpen?

Alvast bedankt
vr, 06/29/2007 - 14:27 Permalink
Cat

Niemand die hier iets meer over weet te zeggen? Momenteel heb ik er nog superveel keelpijn en gezwollen klieren bovenop! :(
zo, 07/01/2007 - 23:45 Permalink