Veel kies/kaak pijn, wie weet wat het kan zijn?

Author:
fuchsjoyce
Posted:
ma, 07/02/2007 - 16:02
Beste mensen,

Drie maanden geleden heb ik een controle gehad. Had toen een gaatje dat ik twee maanden later kon vullen. Twee weken na het bezoek aan de tandarts kreeg ik heel veel last aan de kant waar het gaatje zat, maar het was voor mijn gevoel niet die kies. Ik ben weer naar de tandarts geweest en die zag niets. Twee weken later begon het aan de rechterkant. Uiteindelijk toch weer naar de tandarts geweest en deze gaf aan dat ik wellicht een tandvleesontsteking had. Kreeg spoelmiddel, en jawel, na drie dagen waren de klachten voor 95% weg. Helaas kwamen ze een aantal dagen daarna weer terug. Ik moest toch blijven spoelen. Na twee weken weer terug geweest en dit keer werd mijn tandhals behandeld. Ook dit helpt niet, ik word er zo langzamerhand gek van. Heb gevraagd om een verwijzing naar de kaakchirurg, maar nu ik een aantal dingen gelezen heb op dit forum heb ik er een beetje een hard hoofd in. Mijn tandarts opperde dat hij voor de zekerheid een wortelkanaalbehandeling kon doen in de achterste kies, maar voor mijn gevoel wordt dat een beetje in het wilde weg boren...
De klachten die ik heb zijn:
- Pijn in mijn rechteronderkaak/kiezen. Het lijkt de achterste kies, maar niet zeker
- Geregeld pijn in mijn hele rechterwang, soort spierpijn/verdoofd/zeurend gevoel
- Als ik net onder mijn oor druk doet het zeer
- Als ik buk krijg ik soms steken in mijn hoofd
- Soms is het draaglijk, maar soms ook niet, dan wil ik alleen maar slapen omdat ik het dan niet merk.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?? En wat zou ik het beste kunnen doen??
Mignon

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je kauwspieren wat overbelast zijn? Wellicht heb je tijdens de behandeling je mond lange tijd ver open moeten houden. Heb je de kant van de gevulde kies ontzien tijdens het kauwen? En neemt de pijn toe tijdens het eten? Jouw beschrijvingen lijken te wijzen naar een spierprobleem. Op deze website staat overzichtelijk uiteengezet wat deze overbelasting inhoudt.

http://www.nijdaele.nl/site/site.php?actie=news&onderwerp=4

Kijk er maar eens naar. Misschien dat je jouw problemen erin herkent.

Gr, Mignon
ma, 07/02/2007 - 17:25 Permalink
fuchsjoyce

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het gelezen maar denk niet dat dit de oorzaak van de pijn is. Ik had het namelijk al voordat mijn kies aan de linkerkant gevuld werd.
Het zou misschien wel een gevolg kunnen zijn, want ik heb nu veel meer last met het open en dicht doen van mijn mond dan een maand geleden. Daarnaast doet mijn hele rechterkant, vooral onderkant heel veel pijn. Ik heb een keer mijn verstandskiezen eruit laten halen en het lijkt op de pijn die je daarna hebt. Zelf heb ik het vermoeden dat er toch iets van een ontsteking zit, maar dat is meer een gevoel dan dat ik er kennis over heb natuurlijk. maar het voelt alsof het niet aan het oppervlak zit, maar van binnen.
Ik vind het lastig om iedere keer weer mijn tandarts te bellen en mezelf er tussen te wurmen. Aan de andere kant baal ik er ontzettend van en kan ik eigenlijk al een aantal weken niet goed functioneren, ben alleen bezig met de dag door te komen.
Ik hoop echt dat er snel iets gevonden wordt.

Groeten Joyce

PS: ruim een half jaar geleden heeft mijn huisarts gezegd dat ik sinusitus had, wellicht chronisch. Ik heb hier toen neusspray voor gekregen. Ik heb op het forum gelezen dat dit er ook mee te maken kan hebben. Klopt dit? En is het nodig dat ik dit mijn tandarts meld?
di, 07/03/2007 - 12:58 Permalink