Hopelijk kan de digitale tandarts deze beantwoorden.
Ik heb na het trekken van 2 kiezen uit de onderkaak rechts( nu zo'n 3 weken geleden) en daarvoor een WKB (1 van de 2 uiteindelijk getrokken kiezen) een constant "druk" gevoel in mijn kiezen en tanden rechtsboven en lichtsboven. Ook zit dit "drukgevoel" vanaf mijn jukbeenderen naar beneden toe in mijn kaken tot aan mijn kaakscharnieren. Het is net alsof er te weinig ruimte voor de kiezen en tanden is. Ook bij koud en warm sensatie last. Alles is "gevoelig" als ik er op druk met mijn vingers, dit verergert als ik er op klop met bv. de achterkant van de tanderborstel.Verder gaan er af en toe scheutjes en/of steken door mijn kiezen. Vooral rechtsboven maar ook links. Ik heb linksboven (de 1 na achterste kies) een WKB gehad (jaren geleden) en ook 1 van mijn tanden boven en deze zijn ook gevoelig, terwijl hier geen zenuwen meer inzitten.De Tandarts kan niets vinden op de OPG, alles ziet er rustig uit. Wondjes onderin de kaak genezen goed. Het is lastig omdat het de gehele dag aanwezig is. Wat moet/kan ik nog doen of eventueel vragen aan iemand om dit op te lossen. Ik realiseer me dat het een "vaag" verhaal is maar ik zit er wel mee.
Hopelijk kunt u er iets mee en mij voorzien van raad/advies
Ik heb na het trekken van 2 kiezen uit de onderkaak rechts( nu zo'n 3 weken geleden) en daarvoor een WKB (1 van de 2 uiteindelijk getrokken kiezen) een constant "druk" gevoel in mijn kiezen en tanden rechtsboven en lichtsboven. Ook zit dit "drukgevoel" vanaf mijn jukbeenderen naar beneden toe in mijn kaken tot aan mijn kaakscharnieren. Het is net alsof er te weinig ruimte voor de kiezen en tanden is. Ook bij koud en warm sensatie last. Alles is "gevoelig" als ik er op druk met mijn vingers, dit verergert als ik er op klop met bv. de achterkant van de tanderborstel.Verder gaan er af en toe scheutjes en/of steken door mijn kiezen. Vooral rechtsboven maar ook links. Ik heb linksboven (de 1 na achterste kies) een WKB gehad (jaren geleden) en ook 1 van mijn tanden boven en deze zijn ook gevoelig, terwijl hier geen zenuwen meer inzitten.De Tandarts kan niets vinden op de OPG, alles ziet er rustig uit. Wondjes onderin de kaak genezen goed. Het is lastig omdat het de gehele dag aanwezig is. Wat moet/kan ik nog doen of eventueel vragen aan iemand om dit op te lossen. Ik realiseer me dat het een "vaag" verhaal is maar ik zit er wel mee.
Hopelijk kunt u er iets mee en mij voorzien van raad/advies
Ik weet wel dat ik momenteel meer "gespannen" ben dan gewoonlijk op kaak/tand gebied. Je komt in een soort "cirkel" terecht van klachten hebben en aan je klachten denken en vice versa. Ik heb deze problemen nooit gehad voor deze ingrepen maarja dat zegt ook niet alles. Misschien knars of klem ik wel alleen hoe stel je zoiets vast en wat kun je uitproberen? Het verwijderen van de 2 kiezen in niet geheel vlekkeloos verlopen, vooral de laatste kies ( 3 weken geleden) kreeg de tandarts niet voor elkaar (na 20 minuten proberen en 9 verdovingen) en deze behandeling is dezelfde dag nog voortgezet bij de kaakchirurg. Ik voelde toen mijn bovenkaak gewricht goed pijn doen bij het verwijderen van de kies. Dit was rechts, ik heb ondertussen ook last van de linkerkant. Wat ik erg vreemd vindt is de "pijn" sensatie bij koud en warm, waar komt deze vandaan? Nogmaals, op de OPG van de tandarts was niets vreemds te zien. Ik heb ondertussen ook al antibiotica geslikt, ook dit heeft niet geholpen. Wat zou u me aanraden?
In eerste instantie afwachten,goede pijnstilling indien nodig,daarna gericht naar de parafunctie kijken.
knarsen,klemmen= parafunctie
Ik heb na het trekken van 2 kiezen uit de onderkaak rechts( nu zo'n 4 weken geleden) en daarvoor een WKB (1 van de 2 uiteindelijk getrokken kiezen) een constant "druk" gevoel in mijn kiezen en tanden rechtsboven en lichtsboven. Ook zit dit "drukgevoel" vanaf mijn jukbeenderen naar beneden toe in mijn kaken tot aan mijn kaakscharnieren. Het is net alsof er te weinig ruimte voor de kiezen en tanden is. Ook bij koud en warm sensatie last. Alles is "gevoelig" als ik er op druk met mijn vingers, dit verergert als ik er op klop met bv. de achterkant van de tanderborstel.
Verder gaan er af en toe scheutjes en/of steken door mijn kiezen. Vooral rechtsboven maar ook links. Ik heb linksboven (de 1 na achterste kies) een WKB gehad (jaren geleden) en ook 1 van mijn tanden boven en deze zijn ook gevoelig, terwijl hier geen zenuwen meer inzitten.
De Kaakchirurg kon niets vinden op de OPG in de bovenkaak, alles ziet er rustig uit.
Wel zat er een stukje kaakbot los in 1 van de wondjes in de onderkaak, deze is verwijdert ( 1 week geleden). Hierdoor opnieuw hechtingen in de onderkaak. Wondjes onderin de kaak genezen wel goed.
Het is lastig omdat bovenstaande de gehele dag aanwezig is.
Wat moet/kan ik nog doen of eventueel vragen aan iemand om dit op te lossen. Ik realiseer me dat het een "vaag" verhaal is maar ik zit er wel mee. Zijn er nog meer "behandel" methodes om iets te constateren aan de kiezen dan foto of OPG?
Hopelijk kunt u er iets mee en mij voorzien van raad/advies.
Als ik praat wordt het al gevoeliger in de bovenkaak kiezen, als ik een stukje hardloop dan wordt het al gevoeliger, wat kan dit toch zijn??
A.s. Woensdag (11-7) moet ik ter controle weer terug komen bij de KC, ik zou graag e.e.a. als alternatief willen bespreken.
Ik maak me toch zorgen over mijn gebit, ik denk de gehele dag eraan, kan het slecht loslaten.