Als je een spleetje van je voortanden wilt laten opvullen.
Moet je dan perse je tanden laten slijpen?
Ik hoorde dat het niet perse hoeft maar wat is de nadeel ervan?
groetjes
Moet je dan perse je tanden laten slijpen?
Ik hoorde dat het niet perse hoeft maar wat is de nadeel ervan?
groetjes
wel is het zo dat al mn tanden recht staan, alleen me 2 voortanden zijn wel groot dus zou ik het bijvullen zouden ze echt te groot zijn.Dat zei me tandarts dus ook ..Is het wel zo als ik het spleetje iets kleiner laat maken dan je dan ook perse moet slijpen..(het liefst wil ik helemaal niks laten slijpen) De assistente zei dat het niet perse hoeft maar dat de vulling ofsow er wel sneller kan afvallen..
Ik ben niet precies op de hoogte, maar ik vermoed dat de breedte van de voortanden aan de andere zijden wat wordt verminderd door slijpen. Dan ontstaan daar wel weer twee spleetjes maar dat kan weer worden verminderd door aan de tanden ernaast wat materiaal aan te brengen. Zo smeer je de ruimte tussen de voortanden als het ware uit over meerdere tanden en krijg je de mooiste eindsituatie. Het alternatief is alleen de centrale voortanden behandelen wat vaak al genoeg is en ook afhangt van hoe mooi je het zelf wilt laten worden.
Want ik heb het liever echt niet!
Kan je me aub uitleggen hoe het'dichtmaken van een spleetje' in zijn werk gaat.
Groetjes Claudia!
Zoals ik al zei, niet per se, het hangt van de situatie af en je wensen ten aanzien van het eindresultaat. Dit is alleen goed te beoordelen in de stoel volgens mij. Hoewel, als je een duidelijke foto hebt kunnen de regelmatig postende tandartsen (i.o) op dit forum er misschien nog iets over zeggen. Misschien is orthodontie ook nog een oplossing, er hoeft dan ook niet te worden geslepen.
Een tip die ik je wel wil geven is dat je moet vragen of de tandarts affiniteit heeft met dit werk. Anders zou je misschien beter - in overleg met je tandarts - naar een collega kunnen gaan. Het is toch een vorm van cosmetische tandheelkunde en niet iedere tandarts heeft evenveel gevoel/ervaring en belangstelling om tot een optimaal resultaat te komen. Iedere tandarts is, met de huidige materialen, wel goed in staat het spleetje weg te werken zodat je er weinig van ziet.