Hallo,
Ik heb sinds een tijdje last achterin mijn gebit, eerst deed het niet echt pijn. maar nu wordt is sochtens wel eens wakker en heb het gevoel dat mijn kaken aan elkaar zitten.Volgens mij zijn het mijn verstandskiezen die doorkomen. ook zit er wat tandvlees overheen wat soms wel wat last geeft.
Nu ga ik 18 juli op vakantie, met het vliegtuig voor 10 dagen naar kreta. en vroeg ik me af of het wel verstandig is om nu naar de tandarts te gaan. dit ivm bijwerkingen/ontstekingen waar ik wel eens van heb gehoord. ook heb ik geen zin om aan een soort antibiotica kuur oid te moeten zitten waardoor ik geen alcohol kan drinken oid.
wat raden jullie me aan?
Ik heb sinds een tijdje last achterin mijn gebit, eerst deed het niet echt pijn. maar nu wordt is sochtens wel eens wakker en heb het gevoel dat mijn kaken aan elkaar zitten.Volgens mij zijn het mijn verstandskiezen die doorkomen. ook zit er wat tandvlees overheen wat soms wel wat last geeft.
Nu ga ik 18 juli op vakantie, met het vliegtuig voor 10 dagen naar kreta. en vroeg ik me af of het wel verstandig is om nu naar de tandarts te gaan. dit ivm bijwerkingen/ontstekingen waar ik wel eens van heb gehoord. ook heb ik geen zin om aan een soort antibiotica kuur oid te moeten zitten waardoor ik geen alcohol kan drinken oid.
wat raden jullie me aan?
Pijn ten gevolge van een doorbrekende verstandskies komt door plaque ophoping tussen het tandvlees en de verstandskies. Ter plaatse begint een ontsteking, die uiteindelijk heel veel pijn, slikklachten en een verminderde mondopening kan geven. De behandeling berust op het schoonspoelen met waterstofperoxide 2 maal per dag en bij hevige pijn een goede pijnstiller.
Daarnaast je pijn aan het kaakgewricht kunnen hebben, de behandeling hiervan zit iets complexer in elkaar. Even de zoekfunctie gebruiken.
Voor nu zou ik snel een afspraak maken met je tandarts en anders naar de spoeddienst voor een correcte diagnose en aanvullend therapie. En anders naar de Griekse tandarts, hoor dat ze daar ook een goede tandheelkundige zorg hebben.
Groet Irfan