Orthodontie in het buitenland

Author:
SweetKaran
Posted:
ma, 07/09/2007 - 21:46
Hoi,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om beugels te nemen in andere land met andere tandarts. Het is eigenlijk goedkoper dan NL. Als het kan, dan moet alleen de controles hier in NL worden betaald (ook met andere tandarts)??

Heeft iemand dit meegemaakt??? :-?
Senna

Ik kon niet, maar ik ben ook bezig. Voor te gaan beugelen, maar dan wel in duitsland, voor de doorzichtig slotjes betaal je hier 10 euro extra, daar maar 5 euro per slotjes (in het zicht). Maar goed, moet ik wel zeggen dat ik in het zuiden woon (zuid limburg).

Groetjes Senna.
di, 07/10/2007 - 03:20 Permalink
SweetKaran

Ja.. maar ik bedoel als je naar verre landen gaat zoals Indonesie, daar kost vaste beugels 700 euro. Is het mogelijk dan om de controles hier laten uitvoeren bij de NL orthodontist?? (voor af en toe de beugels vast te maken)
di, 07/10/2007 - 09:28 Permalink
robinson

Als je een Lada koopt,breng je deze dan ook naar de Ferrari dealer voor z'n beurt??
Ortho.prijzen in Nedrland zijn op dit moment per saldo laagste van Europa.
di, 07/10/2007 - 10:09 Permalink
Irfan

Eigenlijk is het meer de lada onderdelen bij elkaar kopen en bij ferrari vragen of ze het in elkaar willen zetten...

Voordat er een beugel geplaatst wordt, maakt de orthodontist in Nederland een heel behandelplan op, waar veel werk in zit. Vervolgens wordt een aantal jaar volgens dat plan gewerkt. Dus het is geen winkel waar je in en uit kan lopen.
di, 07/10/2007 - 17:22 Permalink
SweetKaran

Dankjewel voor jullie reactie. Is goed, ik dacht ook al dat het niet mogelijk was. Ik was alleen nieuwsgierig. Dan ga ik maar gewoon hier beugelen. Als je een goede verzekering heb, vergoeden ze ook alles wat je nodig hebt, 100% voor orthodontie, voor alle leeftijd :smt001
di, 07/10/2007 - 19:08 Permalink
SweetKaran

Nog een vraagje,

Hoe zit het nou dan met buitenlanders die beugel hebben genomen en ze komen hier om te studeren/werken??

Moeten ze dan elke maand terug naar hun land? Dan kan toch niet!

Dat zal vervelend zijn als je een beugel hebt en kan nergens terecht! :(
di, 07/10/2007 - 19:59 Permalink