Wat praktische vragen (invisalign)

Author:
Neske_belgie
Posted:
wo, 07/11/2007 - 07:14
Hallo,

Ik heb wat vragen omtrent het praktische element van je dagelijkse leven indien je voor invisalign kiest.

Ik heb ondertussen al wel begrepen dat al te veel etentjes, snacks en huwelijksfeesten bemoeilijkt zullen worden omwille van het poetsen na het eten.

Wat ik me nog steeds afvraag is of je nog gemakkelijk kan sporten. Nu kan dit mss een domme vraag lijken, maar voor iemand die dagelijks zwemt en loopt is dit een eerder cruciale vraag.

Indien dit ook bemoeilijkt zou worden, zou deze methode me niet kunnen helpen, wat ik vanzelfsprekend erg jammer zou vinden :(

Verder nog één vraagje: is er dan niemand die slechte ervaringen heeft gehad met de methode? Ik bedoel dan niet verkleuringen, veel poetsen en minder eten (alhoewel dat laatste me nauwelijks een slechte ervaring lijkt :wink: )

Hartelijk dank bij voorbaat

Neske
Alencoo

Kan me niet indenken hoe Invisalign een belemmering bij het sporten kan zijn, dus ook niet bij zwemmen. Even aan de ortho vragen, maar ik verwacht geen moeilijkheden. Succes! Zo'n Invisalign-ding is eigenlijk hetzelfde als zo'n bitje ter bescherming bij bv. hockey (al zullen die wel steviger zijn).
wo, 07/11/2007 - 19:36 Permalink
spits

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook invisalign, hiervoor moest ik vier kleine kiezen laten trekken. Toen ik de invisalign voor het eerst in kreeg deed het echt hartstikke zeer, nu doet het in en uit doen nog steeds wel zeer maar het wordt iedere keer minder. Ik probeer em er nu zo min mogelijk uit te halen en eet soms maar 2 keer per dag zodat ik em er niet uit hoef te halen, klinkt dramatischer dan het is (al zal het niet gezond zijn) maar s avonds en bij het ontbijt eet ik nu gewoon heel veel. De orthodontist zei dat het over 2 setjes veel minder zeer zal doen omdat het tandvlees waar de getrokken kiezen zaten dan geheeld is. Dus daar ga ik dan maar vanuit.

Maar verder is het wel super handig dat niemand je beugel ziet zitten.
di, 08/21/2007 - 11:35 Permalink
niessie

Nou ik heb al meer dan een jaar invisalign en zou niets kunnen bedenken waarom het je sporten belemmerd. Het is mij ook echt uitstekend bevallen. Ik heb nu net een operatie achter de rug en draag invisalign momenteel alleen 's nachts.

Wel moet je discipline hebben. Ik heb namelijk de laatste maanden invisalign enkel 's nachts gedragen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik ben er zelf te laks in geweest...
zo, 09/09/2007 - 13:12 Permalink
Lesley

Ik kan me ook niet voorstellen dat je er niet mee kan zwemmen. Ik heb nog maar twee dagen mijn invisalign en het bevalt me wel goed. Het is ven wennen aan iets in je mond en ik het uitdoen is heel pijnlijk, maar ik heb begrepen van anderen dat dit snel minder wordt. Hoop het, want ik eet nu ook niet al te veel....

Succes!
wo, 11/14/2007 - 11:01 Permalink