bang..

Author:
angstig meisje
Posted:
di, 07/17/2007 - 19:40
Hallo allemaal,

Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die bang is voor de tandarts.

Ik zit op moment echt met een probleem. ik zie mijn tanden gwoon echt achteruit gaan en ik heb last van een aantal kiezen. ook heb ik het idee dat mijn verstands kiezen helemaal fout groeien. normaal horen ze omhoog te groeien maar ik heb het idee als of ze overdwars gaan. De laatste keer dat ik bij de tandarts was is op moment 4 jaar terug. Ik vind het gewoon vervelend en vooral hoe die tandarts zich gedraagd. als je een beetje laat merken dat je bang bent is hij meteen helemaal pissed off en is onwijs geirriteerd. ook word er constand gediscuseerd met de assistente over de werkwijze. ik word er nu al ziek van als ik me bedenk dat ik er weer heen moet.. toch moet ik er mss maar aan geloven anders heb ik over een jaar geen gebit meer over.. pff ik ben er echt bang voor.. :cry:

groetjes
<<Nietme…

Hai hai.

Heel vervelend als je zo'n tandarts hebt! Zeker als je ook nog bang bent! Misschien kun je eens verder kijken naar een andere tandarts? Bel een andere eens op en vraag hoe ij met angstige patienten omgaan. De praktijk waar ik kom, daar zijn ze heel lief en heel begripvol.

Wat is precies je angst? de pijn? Ik heb onlangs gevraagd of mijn tandvlees eerst verdoofd kon worden dmv een spray voordat de injecties kwamen....meid, ik heb helemaal niets gevoeld! Mijn angst is ineens compleet weg!

En denk ook aan het moment na de behandeling. Dan ben je zo blij en opgelucht! En je kunt weer normaal eten! Geloof me ik weet waar ik het over heb..

Heel veel succes!! :smt006
wo, 07/18/2007 - 08:42 Permalink
12drie

Ik was ook 5 jaar niet naar de tandarts geweest, durfde ik tegen niemand te zeggen tot ik een stuk tand afbrak... Toen moest ik wel, echt verschrikkelijk. Een collega nam ik in vertrouwen dat ik het super eng vond en zij had een hele fijne tandarts zei ze. Ik daarheen, meteen vertelt van mijn angst en hij heeft het heel netjes gemaakt. Ik voelde helemaal niks van de behandeling!!! Iets meer gerustgesteld ging ik naar huis. Toen een afspraak voor controle en schoonmaken, men ik vond het verschrikkelijk maar de tandarts had veel geduld en ik heb het doorstaan, hij maakte gelijk ook foto's en toen kwam hij met vreselijk nieuws... me verstandkiezen moesten eruit....
Ik besloot dat dat te veel was voor wat ik aankon en het niet te doen. Tot ik ook daar last van kreeg natuurlijk, kreeg uiteindelijk heel veel pijn tot in me oren aan toe en nu afgelopen maandag zijn mijn verstandkiezen eruit gehaald. Ik was weer ontzettend bang maar ik had zo'n pijn, ik moest wel. Ik heb er niks tot weinig van gevoeld, wel het zweet overal staan en trillende handen en knieeen maar ik heb het doorstaan en moet zeggen het is me 100 nou misschien wel 200 meegevallen. Van de verdovingsprikjes heb ik niks gevoeld en van het trekken ook niet. Ik had het me echt veel enger en dramatischer voorgesteld. Ik ben nog steeds geen liefhebber van de tandarts hoor, maar wel positieve ervaringen nu. Binnenkort moet ik terug om gaatjes te vullen, ik zie er alsnog tegenop hoor, maar weet nu dat ik het wel kan doorstaan omdat ik tegen deze tandarts kan zeggen dat het eng is en ik af en toe ff pauze nodig heb tijdens zijn behandeling.
Zoek een tandarts die je angst begrijpt, zeg het al als je rondbelt voor een afspraak, dan merk je meteen of ze begrip voor je hebben.
wo, 07/18/2007 - 11:22 Permalink
angstig meisje

Hallo allemaal!

Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken. maar er is maar 1 goeie tandarts en daar wil ik niet heen omdat ik hem ken. de rest staat bij ons in het dorp bekent om het slechte werk...

Mijn angst is vooral de pijn denk k. ik heb een hekel aan pijn! die verschrikkelijke spuiten, dat nare luchtje, het getrek in je mond, het praten over of ze wel met de goeie kies bezig zijn, de ruzie tussen de assistente en de tandarts, het boos worden als je aangeeft dat je wat bang bent. het is denk ik het hele plaatje.. snapje??

jullie gaan nu netjes elk half jaar???

bedankt voor de lieve reacties!!!!! :D

groetjes
wo, 07/18/2007 - 20:47 Permalink
<<Nietme…

Nu dat ik die verdoving aan mijn tandvlees heb gehad en de spuiten dus echt niet meer voel, ga ik nu elk half jaar. Mijn angst is (was) ook de pijn. Ze mogen alle behandelingen bij me doen, als ik maar niets voel.

Probeer dan toch eens die bekende tandarts. Vraag hem dan of hij je tandvlees wilt verdoven voordat er een spuit ingaat. Geloof me, je weet niet wat je meemaakt.

Succes! Enne...angst is nergens om voor de schamen, echt niet. :smt006
vr, 07/20/2007 - 16:46 Permalink