vandaag me laaste melkies laten trekken ik had er al een tijdje last , maar het begon nu echt iri te worden
nu zat er tussen die melkies en een gewonne kies een gaatje dat was op de foto te zien de TA zei dat het gaatje wel mee valt maar als ik er met tong aan komt lijkt het wel krater zo groot, kan de TA op de foto zien of dit gaatje schadelijk is en kan het inderdaat tot 1 aug wachten met te laten vullen
ik maak me gewoon zorgen omdat ik niet zo voor gaatjes ben er zijn dus wel foto's genomen wie kan mij nu even gerust stellen
dus eig mijn vraag is kan de ta zien aan de hand van de foto of ik er last van kan krijgen in een paar weken
nu zat er tussen die melkies en een gewonne kies een gaatje dat was op de foto te zien de TA zei dat het gaatje wel mee valt maar als ik er met tong aan komt lijkt het wel krater zo groot, kan de TA op de foto zien of dit gaatje schadelijk is en kan het inderdaat tot 1 aug wachten met te laten vullen
ik maak me gewoon zorgen omdat ik niet zo voor gaatjes ben er zijn dus wel foto's genomen wie kan mij nu even gerust stellen
dus eig mijn vraag is kan de ta zien aan de hand van de foto of ik er last van kan krijgen in een paar weken
ik zou me inderdaad niet al te veel zorgen maken op dit moment. De tandarts kan aan de hand van de foto een vrij goede inschatting maken van hoe diep het gaatje is en de noodzaak tot behandelen. Ik zou dus nog maar even een weekje lekker onbezorgd van je vakantie genieten en ondertussen goed blijven poetsen!
Grts, Mignon
en ga nu inderdaat lekker nog van me vakantie genieten heb er een rot weekop zitten dus haha
Gr, Mignon
kan dit nog van het trekken zjn of is er weer iest aan de hand het is de zelfde pijn van voor ik vrijdag naar de ta ging hoe lang gaat dit nog door
of moet ik maar gelijk de ta weer bellen of nog een paar dagen afwachten?
pff ga nu maar weer in mijn bed
het is van een afstand moeilijk te bepalen wat nu jouw probleem veroorzaakt. Ik zou vanmorgen daarom nogmaals contact opnemen met de tandarts. Deze heeft de situatie met eigen ogen gezien en kan het dus het beste beoordelen lijkt me. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden. Veel succes.
Gr, Mignon
maar heb nog even een vraagje vrijdag zijn er foto"s gemaakt er was niks te zien op foto.
alleen dat gaatje waar ik me geen zorge over moest maken maar als ik nu toch last van het gaatje moest hebben dan moet die kies toch zeer doen of in ieder geval pijnlijk zijn? dus dan moet ik de pijn toch aan kunnen wijzen. ps dat gaatje ziet wel een beetje donker zwart achtig of is dit normaal
weet echt niet waar die rot pijn van daan komt als ik gewoon bezig ben heb ik er weinig erg in maar als ik ga zitten of slapen dan loop ik tegen de muur op is dit gewoon het genees proses van het trekken of zit er toch een onsteking ergens
ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen
gr remco
het lijkt me gezien de genomen foto's en de diepte van het gaatje niet dat dit de klachten geeft. Het zou kunnen gaan om napijn van de extractie. Als je de wondgenezing niet vertrouwt zou ik vandaag nogmaals contact opnemen met de vervangende tandarts.
Gr, Mignon
ps: actieve gaatjes zijn bruin van kleur. Als een gaatje hard en zwart aan de buitenkant is, is het proces meestal tot stilstand gekomen.
ben daar net bij de nood ta geweest en inderdaat hij dacht ook dat het napijn van de wond was het zag ook wat rood zei hij. heeft op elke kies en tand aan de rechterkant getikt oook boven, en dat leverde niks op heb een spuit en mondspoel water gekrgen dak bij de apotheek ben wezen halen nu moet ik een paar dagen wachten en hopen dat over gaat maar het is al een stuk beter dan gisteren
oja en hij heeft een iest in dat gat gestopt dus dat is even dicht :lol:
zit ik teminsten niet steeds met me tong in da gat haha :smt005
gr remco
Gr, Mignon
plus dat mijn bovengbit ook gevoelig wordt nu kan ik dus echt niet meer zeggen of het boven of onder zit het is gelukig geen erge pijn of nog erger kiesppijn
gr remco
ja hoor hier ben ik weer
weer met pijn weet het nu echt niet meer vanaf donderdag heb ik weinig last gehad dacht dat het over aan het gaan was.
was daarom ook gestopt met dat spul wand je krijgt er wel een rare smaak van
maar nu heb ik weer eigenlijk het zelfde een verveelde pijn die niet aan te wijzen is maar wel doortrekt naar mijn boven gebit heb al als een gek op de kiezen zitten tikken maar nergens een reactie van pijn of zo. plus als ik met mijn tong of wang langs de wond ga dan voel ik het tot in de kies er recht boven is dit nog steeds pijn van het trekken van die melkies dan is nu tien dagen gelden
hoop op een reactie
gr remco
vandaag weer naar de ta geweest met de klachten, en hij weet niet wat het is hij heeft een foto gemaakt van mijn bovenste kiezen. en hij zei wel dat er een vrij diepe vuling in een kies zat en stelde toen voor om even de vulling er uit te halen om te kijken of de vulling tegen de zenuw drukt.
dus de verdoving zat er in en even naar de wachtkamer kwam terug binnen en hij zei voel je nog steeds die pijn ik zei ja door de verdoving heen voelde ik de pijn toen begon hij volgenns mij aan zich zelf te twijfelen wand hij wow ineens niks maar aan die kies doen :-? hij liet me toen op een papiertje bijten en toen zei hij dat ik ergens te veel druk op me kies had dat heeft hij bijgeslepen
maar kan hij op die manier testen of het niet aan die kies licht ik snap er niks meer van woensdag kan ik naar mijn eigen ta maar ben nu zo ontzetent bang dat ik veel last ga krijgen vanwegen dat verhaal van die vulling en zenuw hoe groot is die kans?
oja en als het niet overging moets ik maar naar de kaakchirug
wie kan mij gerust stellen? :(