Napijn?

Author:
intraxz
Posted:
ma, 07/16/2007 - 14:11
Hoi,

ik ben een paar uur geleden na de tandarts geweest om een gaatje te vullen. het was een diep gaatje, dus ik vond het fijn om een verdoving te nemen. ik heb tijdens de behandeling geen last gehad van pijn en ik kwam lachend thuis. alleen heb ik nu pijn aan het tandvlees onder de kies (waar in is geprikt voor de verdoving aan de buitenkant). soms is de pijn even weg, maar komt hij weer terug. als ik kauw krijg ik geen ergere pijn, maar als ik een beetje op het tandvlees duw wordt het wel erger. op andere plaatsen waar ook geprikt is (aan de binnenkant) doet het geen pijn.

komt dit door de verdoving, het vullen (witte vulling) of allebei? of is er iets anders aan de hand? :-?
intraxz

de pijn is nu voor een groot deel weg, maar als ik mijn mond/wang verkeerd beweeg doet het weer pijn. ik het trouwens ook geen last van overgevoeligheid voor koud of warm voedsel.

na al die verhalen op dit forum ga je toch wel nadenken over het een en ander :smt001
ma, 07/16/2007 - 18:14 Permalink
Mignon

Is er tijdens de behandeling ook gebruik gemaakt van een rubberen lapje dat met een klem over de kies werd gezet? Dit gebruikt de tandarts vaak om het werkveld droog te houden. Wel kan de klem het tandvlees af en toe behoorlijk irriteren. Gelukkig herstelt het tandvlees snel. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken. Gewoon even afwachten, niet teveel scherpe dingen eten en goed blijven poetsen. Succes!

Gr, Mignon
di, 07/17/2007 - 12:07 Permalink
intraxz

bedankt voor de reactie.

er is wel gebruik gemaakt van zo'n ding, maar ik heb geen last van het tandvlees dat grenst aan mijn kies. het doet pijn waar er geprikt (meer naar onder) is voor de verdoving en het is er ook een stuk zachter. het lijkt wel of er iets onder zit. (vloeistof?)
do, 07/19/2007 - 00:38 Permalink