Hallo,
Helaas moet ik voor de zoveelste keer een bericht posten over mijn gebit. Ik ben 3 weken geleden bij de tandarts geweest met hevige kiespijn, maar de tandarts kon niets ontdekken en ook niks opde foto. Afgesproken eerst nog naar huis te gaan en te kijken of ik er zelf uit kon komen welke kies het was (er waren er namelijk 2 gevoelig). Volgende dag zo'n vreselijke pijn en wist welke kies het was wkb gestart en ik moest terugkomen in augustus. een week later weer vreselijke pijn aan de kies tandarts heeft het weer opengemaakt een dieper geveild? ofzo. Hij gaf aan dat er eigenlijk niet veel bijzonders te zien was. enfin ik weer naar huis vreselijke pijn door de verdoving heen!! ik aangekeken en na een dag of 5 werd het iets minder nu krijg ik sinds gisteren weer van die pijn, vooral als ik mijn gebit op elkaar zet. Ik ben na 5 jaar eindelijk ondanks mijn angst naar de tandarts gegaan maar nu dit weer ik heb het gevoel dat het niet een ontsteking is (heb het al 2 keer gehad) was toch andere pijn.
Bij wie gaat er een lichtje branden na mijn verhaal????
:smt115
Helaas moet ik voor de zoveelste keer een bericht posten over mijn gebit. Ik ben 3 weken geleden bij de tandarts geweest met hevige kiespijn, maar de tandarts kon niets ontdekken en ook niks opde foto. Afgesproken eerst nog naar huis te gaan en te kijken of ik er zelf uit kon komen welke kies het was (er waren er namelijk 2 gevoelig). Volgende dag zo'n vreselijke pijn en wist welke kies het was wkb gestart en ik moest terugkomen in augustus. een week later weer vreselijke pijn aan de kies tandarts heeft het weer opengemaakt een dieper geveild? ofzo. Hij gaf aan dat er eigenlijk niet veel bijzonders te zien was. enfin ik weer naar huis vreselijke pijn door de verdoving heen!! ik aangekeken en na een dag of 5 werd het iets minder nu krijg ik sinds gisteren weer van die pijn, vooral als ik mijn gebit op elkaar zet. Ik ben na 5 jaar eindelijk ondanks mijn angst naar de tandarts gegaan maar nu dit weer ik heb het gevoel dat het niet een ontsteking is (heb het al 2 keer gehad) was toch andere pijn.
Bij wie gaat er een lichtje branden na mijn verhaal????
:smt115
Een vraagje: heeft de tandarts de kies (later) ietsje korter geslepen?
In oktober is er een cursus diagnostiek van de club van wortelkanaalbehandelaars, NVvE. Misschien een tip voor je tandarts.
Ja de tandarts heeft hem korter geslepen heb nog een noodvulling
hij is goed met wkb heb er 2 gehad goed gegaan maar deze kies is heeel vervelend...
Want dan zou nóg een klein beetje afslijpen, zodat de kies niet meer raakt, tijdelijk afdoende kunnen zijn.
Ik denk dat de ontsteking aan de wortelpunt zit. Die zie je niet zo snel op een foto. Maar hij zwelt wel steeds meer op, zodat de kies uit het tandvlees geduwd wordt. Dat kun je met veel pijnstillers verhelpen, en met een klein beetje ruimte maken op het kauwvlak, zodat er niet elke minuut op gebeten wordt. Je duwde vroeger toch ook niet steeds op het puistje op je neus? Dit is net zo iets.
Vullingen maakt de tandarts, onze lieve heer de ontstekingen. Vraag die eens. Geintje. Maar het is niet voorspelbaar vanaf een toetsenbord
Hahaha ja... als iedereen nu zoveel problemen had met zijn gebit was de gemiddelde tandarts met zijn 40ste met pensioen maar wel zoekende naar een goeie psycholoog!;)
Ik hoop maar dat de pijn wegtrekt.
Bedankt Frank ook voor je geduld nadat ik 10 keer hetzelfde vraag maar als het om mijn gebit gaat ben ik echt vreselijk bang dat alles erger word :roll:
Groetjes Letty