Mondpijn na het vullen van diverse gaatjes

Author:
Xenah
Posted:
do, 07/19/2007 - 01:26
Geachte,

Onlangs kwam ik op controle bij mijn nieuwe tandarts en zij constateerde met het blote oog ten minste 5 gaten. Op de foto's werden nog eens minstens 3 gaatjes gevonden.

Ik ben in de weken erna drie keer een uur geweest om de gaatjes te laten vullen. De laatste behandeling is nu een week geleden.
De gaatjes werden nadat mijn mond was verdoofd met witte vullingen gevuld.
Een aantal gaten was zeer groot.

Ik heb vanaf de eerste behandeling napijn op de plek waar de kiezen zijn gevuld. Dit slaat door naar mijn kaakspieren (waren al wat stijf), jukbeen, kaakbot, oor en nekspieren (stijf en pijnlijk). Volgens de tandarts moet de mond aan de vullingen wennen omdat sommige gaten erg groot waren en een grote vulling nodig had.

Mijn vraag is, kan een behandelde plek vier weken na de behandeling normaal gesproken nog pijn doen? Of moet ik gaan denken dat er misschien iets anders speelt?
De pijn is regelmatig zo erg dat ik bijna niet kan kauwen en het gevoel heb dat mijn mond in brand staat.
Ik ben bekend met een chronische kaakontsteking vanwege een verwaarloosde ontsteking aan een kies die een paar jaar geleden is getrokken en waar ik veel antibiotica voor heb moeten slikken met uiteindelijk goed resultaat (bacterie is verdwenen).

Ik wil mijn tandarts gaan bellen, maar mocht de napijn normaal zijn dan wacht ik er nog even mee.

Ik wacht uw berichten af.

Xenah
Irfan

Beste Xenah,

Napijn is normaal, alleen niet als het nog aanwezig is na 4 weken. Gezien je een aantal grote gaten had, bestaat er een kans dat de zenuw al zover heen was, dat de zenuw na de behandeling is afgestorven. Dit veroorzaakt een wortelpuntontsteking, die deze pijn kan geven.
Tevens kan een vulling ook te hoog zijn, waardoor deze zenuwklachten geeft.

In ieder geval een afspraak maken bij de tandarts, zodat zij er even naar kan kijken.

groet Irfan
vr, 07/20/2007 - 13:10 Permalink