tandarts kan niks ontdekken!

Author:
RikJ
Posted:
za, 07/21/2007 - 23:27
ik loop nu al ruim 2 weken hier mee.
het begon met lichte pijn in mijn een na laatste kies rechts bovenin. het deed pijn zodra er druk op kwam. ik naar de tandarts, hij kon niks vinden.
paar dagen later was de pijn zo erg dat ik niet kon eten en ging ik naar de weekend arts, hij kon ook niks vinden na een foto te hebben gemaakt. wel kon hij de verstandskies die er naast zit eruit trekken, maar dat wou ik liever bij me eigen arts laten doen. die is echter op vakantie tot 8 augustus.
nu is de pijn aan de kies minder erg geworden, maar is de pijn overgegaan naar de kaak boven die kies. het doet enorm pijn en mijn mond is nu ook wat opgezet. ook zijn mijn klieren in die buurt opgezet. wat kan het zijn? wat kan ik doen? al naar 2 artsen geweest en op foto's niks te ontdekken. is het meer de kaak dan? morgen maar naar de huisartsen post?
omaatje lief

je hebt dus ergens een ontsteking. ik denk dat er van al je tanden en kiezen een foto moet worden gemaakt. ik had last van mijn kiezen rechtsonder en na het vullen van een voortand rechtsboven is mijn kiespijn opeens weg. soms straalt iets uit, schijnt op dezelfde zenuw te zitten. niet mee doorlopen dus, terug naar de tandarts. veel sterkte! :o
zo, 07/22/2007 - 01:11 Permalink
Mignon

Wat een vervelende zaak zeg. Een ontsteking is niet altijd direct op een foto zichtbaar. Pas wanneer er bot is opgelost tgv de ontsteking is er een zwarting op de foto zichtbaar. Dit duurt meestal 10 dagen vanaf het begin van de klachten. Aan jouw verhaal te zien is er hier idd sprake van een ontsteking. Heeft de tandarts de tanden ook getest door erop te tikken of er een koud watje tegenaan te houden? In de meeste gevallen wijst dit de oorzaak wel aan. Heb je met eten en drinken ook last van gevoeligheid aan een van je tanden?

Gr, Mignon
zo, 07/22/2007 - 12:18 Permalink
RikJ

ja hij heeft erop getikt. hij tikte telkens op de verstandskies en daarna op de pijnlijke kies. verstandskies voelde goed aan.

echter nu een week later... is het de verstandskies die ook pijn doet. het hele tandvlees eromheen is dik geworden, de kies komt er nog net boven uit. de pijn in de kiezen zelf is wel minder, maar tandvlees doet enorm pijn.ik ga om 5 uur naar de tandarts en laat hem er uithalen, hopelijk is het dan opgelost.
zo, 07/22/2007 - 15:19 Permalink
Tanja1973

Hallo RikJ,

Tja ik heb zo een gevalletje aan de hand gehad nadat ik een kies eruit had laten halen. De pijn werd weken later zo heftig dat ik het niet meer hield. Naar de dienstdoende tandarts en die heeft hem eruit gehaald. De tandartsen zijn toch bijna allemaal wel redelijk goed op het moment. Ik zou er iig niet mee door blijven lopen. Bij mij zagen ze ook niets op de foto maar het was een knijter van een ontsteking bleek achteraf.

Succes en sterkte
Groetjes Tanja
zo, 07/22/2007 - 16:11 Permalink
Mignon

Vanwege de vakantie hoefde ik vandaag niet te werken Rick. Ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan vanmiddag en hoop dat je klachten dankzij deze ingreep snel afnemen. Het kan goed zijn dat de doorbrekende verstandskies het hoofdprobleem was en dat de kies ervoor is gaan meespelen in het probleem. In dat geval is er grote kans op herstel van de voorste kies. Beterschap in ieder geval.

Gr, Mignon
zo, 07/22/2007 - 19:58 Permalink
RikJ

gisteren dus naar de tandarts geweest. er was weer niks te zien op de foto, maar mijn hele tandvlees was dik en dat was dus wel te zien.
nu hebben ze het daar om heen schoongemaakt.
Het probleem is waarschijnlijk dat tussen de verstandkies en de andere kies een groot hoogteverschil is en daar rommel kan blijven zitten. het deed best pijn dus ze hebben best diep gedaan denk ik en ik heb antibiotica mee gekregen.
Omdat ik 24 ben en nog nooit last van dit had wou ze hem niet meteen trekken, maar afwachten of dit nog een keer terug zou komen. Alleen heb ik nu geen pijn meer aan de kiezen (kan bijna zo hard bijten als ik wil) maar dat tandvlees doet nog wel gewoon goed pijn. Moet dat langzaam minder worden?
Anders ben ik bang dat het weinig heeft uitgehaald, en zal ik wachten tot mijn eigen tandarts 8 aug terug is. (had weer niet zo'n fijn gevoel bij deze onbekende arts.)
ma, 07/23/2007 - 17:33 Permalink