Hallo,
2 maanden geleden plaatste mijn implantoloog een implantaat waarbij het even flink mis ging. De eerste keer kwam de implantaat uit het kaakbot en moest de implantaat eruit gehaald worden. Daarna deed de implantoloog een kleiner implantaat in mijn kaak en dat ging wel goed.
Eergister kwam ik bij de implantoloog op advies van mijn tandarts. Volgens mijn tandarts was het implantaat vuil en moest er een dopje op. Tijdens het aandraaien van het dopje, kreeg ik hevige pijn en daaruit concludeerde de implantoloog dat het implantaat er niet goed in zat. Na een paar verdovingen heeft de implantoloog het implantaat verwijderd. En dit ging heel gemakkelijk. Deze zat inderdaad niet vast.
Mijn vraag is of het vaker voorkomt dat het zo mis kan gaan. Volgens mijn implantoloog heb ik weinig bot en daar zaten risico's aan verbonden. Ik heb een kleine mond en daarom ook de kleinste implantaten gekregen 11 mm??
Ik moet straks weer op contole komen en dan praten we over het verdere behandelplan, maar ik zie nu echt tegen alles op. Waarschijnlijk moet er nu een botopbouw plaatsvinden en dat schijnt verschrikkelijk te zijn. Iemand ervaring hiermee?
Heel graag advies!!!!
Alvast bedankt! :smt006
2 maanden geleden plaatste mijn implantoloog een implantaat waarbij het even flink mis ging. De eerste keer kwam de implantaat uit het kaakbot en moest de implantaat eruit gehaald worden. Daarna deed de implantoloog een kleiner implantaat in mijn kaak en dat ging wel goed.
Eergister kwam ik bij de implantoloog op advies van mijn tandarts. Volgens mijn tandarts was het implantaat vuil en moest er een dopje op. Tijdens het aandraaien van het dopje, kreeg ik hevige pijn en daaruit concludeerde de implantoloog dat het implantaat er niet goed in zat. Na een paar verdovingen heeft de implantoloog het implantaat verwijderd. En dit ging heel gemakkelijk. Deze zat inderdaad niet vast.
Mijn vraag is of het vaker voorkomt dat het zo mis kan gaan. Volgens mijn implantoloog heb ik weinig bot en daar zaten risico's aan verbonden. Ik heb een kleine mond en daarom ook de kleinste implantaten gekregen 11 mm??
Ik moet straks weer op contole komen en dan praten we over het verdere behandelplan, maar ik zie nu echt tegen alles op. Waarschijnlijk moet er nu een botopbouw plaatsvinden en dat schijnt verschrikkelijk te zijn. Iemand ervaring hiermee?
Heel graag advies!!!!
Alvast bedankt! :smt006
Hij vond dat mijn kaak niet geslonken was en er erg goed uit zag dus denkt hij dat over een maand of 3-6 opnieuw een implantaat geplaatst kan worden zonder botopbouw. Mijn gevoel zegt dat dit onzin is en dat die botopbouw plaats moet vinden.
Wat is jullie ervaring?
Is het uberhaubt normaal al die toestanden?
:smt006 Primabella
Er werd een gat geboord in mijn bovenkaak en daarna werd de implantaat erin geboord. Deze procedure duurde 1/2 uur per kant. Heb namelijk aan beide hoektanden implantaten laten plaatsen. De andere kant ging perfect.
:smt006 Primabella
Geloof dat ik de procedure wel begrijp,
maarre welk merk?
Nobel, 3i,Lifecore,Straumann, Branemark, Astra etc.
Is er iemand die een mislukte implantaat heeft of er over heeft gehoord van iemand?
:D Groetjes
slechte ervaringmet implantaten
De implantoloog zei me dat het een fabricage fout was en dat hij het al meer had meegemaakt. Schroefjes of i.d. waren niet oke.
Ik had ondertussen diepe pockets die door mijn parodontoloog waren ontdekt die had ook gezien dat het dus los zat. Hij adviseerde mij terug naar mijn implantoloog te gaan.
Heb ik gedaan, dat was eind 2005.
Het is nu juli 2007 en ik zit nog steeds zonder implantaten, laat staan kronen. Ik kan niet goed eten, kauwen, want aan andere kant boven zit ook niet alles er meer!
De implantoloog zou het in orde maken, maar tot nu toe heeft hij steeds maar wat uitgeprobeerd, wat dus steeds mislukte. Ik ben in totaal hiervoor 19 keer terug geweest, ook is het niet in mijn eigen woonplaats.
Hij zei eerder dat hij niet meer werkte met dyna implantaten, maar naar nu blijkt heeft hij bij zijn laatste probeersel toch weer een dyna geplaatst. Nu kon er geen kronen op want het klopt niet met het andere implantaat, zo zei hij na mijn vraag. Maar dat wist hij toch????!!!! :cry:
Hij wil nu weer een andere plaatsen tussen 2 implantaten die zijn blijven zitten want hij krijgt ze er niet meer uit.
Het lijkt mij vreemd, want er is nauwelijks plaats om in te groeien ivm die 2 foute implantaten!
Is er iemand die mij advies kan en wil geven in dezen?
alvast veel dank.
cathar
Als het implantaat goed vast zit kan er gewoon een kroon op gemaakt worden, ook bij Dyna.