Mensen in mijn omgeving verklaren mij voor gek, maar ik wil zo graag van mijn tanden af! Al sinds dat ik tanden heb was er altijd wel iets aan de hand. Ik had altijd wel gaatjes en op het moment dat ik het medicijn Ventolin ging gebruiken ging het helemaal bergafwaarts.
Ik ben in deze tijd 5 jaar niet naar de tandarts gegaan uit angst. Toen ik 10 jaar was moest er een tand gevuld worden (de zoveelste) en ik moest huilen, want ik was panisch voor de verdovingen. De tandarts schreeuwde en kneep mijn armen tegen de stoel. Verstijfd van angst heb ik het maar laten gebeuren, maar op het moment dat ik 16 jaar was heb ik besloten niet meer terug te gaan.
Op mijn 21ste ben ik 2 keer naar een tandarts gegaan, maar ook deze was voor mij veel te bot en akelig. Pas toen ik op mijn 22ste pijn kreeg ben ik naar een rustige en zeer vriendelijke tandarts gegaan. Daar kreeg ik echter de schrik van mijn leven. Ik had werkelijk in elke tand die ik had een gaatje. Ik zei al meteen dat mijn tanden eruit mochten, maar dit deed hij niet. Hij wilde mijn eigen tanden nog proberen te redden en na ongeveer 15 vullingen, 4 wortelkanaalbehandelingen en 2 getrokken kiezen en 2 uitgesneden kiezen ben ik waar ik nu ben en nog steeds heb ik overal gaatjes. Vullingen vallen er uit, tanden breken af en de pijn voel ik al niet meer.
Op dit moment ben ik alweer 1 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Ik wilde meteen een afspraak maken, maar hij zei dat ik maar moest bellen over een half jaar. Zoiets moet je niet vragen aan iemand die angst heeft voor de tandarts, want dat bellen doe ik dus niet! Net is er weer een vulling uitgevallen en ik heb het helemaal gehad.
Ik ben op zoek naar een tandarts omgeving Maastricht die mij eindelijk kan verlossen van mijn tanden (bovenkaak) en mij die prothese wil geven waar ik al die jaren al naar hunker. Ik weet alle verhalen van smal wordende kaken en bespaar me al die verhalen dat het beter is om je eigen tanden te hebben, want ik heb het helemaal gehad!
Ik ben in deze tijd 5 jaar niet naar de tandarts gegaan uit angst. Toen ik 10 jaar was moest er een tand gevuld worden (de zoveelste) en ik moest huilen, want ik was panisch voor de verdovingen. De tandarts schreeuwde en kneep mijn armen tegen de stoel. Verstijfd van angst heb ik het maar laten gebeuren, maar op het moment dat ik 16 jaar was heb ik besloten niet meer terug te gaan.
Op mijn 21ste ben ik 2 keer naar een tandarts gegaan, maar ook deze was voor mij veel te bot en akelig. Pas toen ik op mijn 22ste pijn kreeg ben ik naar een rustige en zeer vriendelijke tandarts gegaan. Daar kreeg ik echter de schrik van mijn leven. Ik had werkelijk in elke tand die ik had een gaatje. Ik zei al meteen dat mijn tanden eruit mochten, maar dit deed hij niet. Hij wilde mijn eigen tanden nog proberen te redden en na ongeveer 15 vullingen, 4 wortelkanaalbehandelingen en 2 getrokken kiezen en 2 uitgesneden kiezen ben ik waar ik nu ben en nog steeds heb ik overal gaatjes. Vullingen vallen er uit, tanden breken af en de pijn voel ik al niet meer.
Op dit moment ben ik alweer 1 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Ik wilde meteen een afspraak maken, maar hij zei dat ik maar moest bellen over een half jaar. Zoiets moet je niet vragen aan iemand die angst heeft voor de tandarts, want dat bellen doe ik dus niet! Net is er weer een vulling uitgevallen en ik heb het helemaal gehad.
Ik ben op zoek naar een tandarts omgeving Maastricht die mij eindelijk kan verlossen van mijn tanden (bovenkaak) en mij die prothese wil geven waar ik al die jaren al naar hunker. Ik weet alle verhalen van smal wordende kaken en bespaar me al die verhalen dat het beter is om je eigen tanden te hebben, want ik heb het helemaal gehad!
ik begrijp je gevoel ik ben zelf 22 en ik zou ook het liefst al mijn tanden weg willen hebben, niet omdat ze er slecht uit zien in tegen deel zelf mijn ta zegt dat me gebit in goede conditie is maar door de vele medicatie van wegen mijn ziekte waar onder andere ik prennison voor slik zijn mijn tanden echt heel gevoelig
maar mijn ta wil ze ook niet trekken
ik wens je veel sterkte met je zoektocht
ik begrijp dat jullie het op enige momenten niet meer zien zitten. Na zoveel behandelingen, inspanning en tijd. Toch wil ik jullie erop wijzen dat ik op deze leeftijd zeker niet omwille van de kosten naar een volledige prothese zou verlangen. Met name als je tanden op jonge leeftijd verloren gaan zal de prothese snel zijn pasvorm en stabiliteit verliezen wat op den duur tegenwoordig meestal resulteert in implantaten. Dit is een zeer kostbare aangelegenheid, al worden ze door de verzekering in enkele gevallen deels vergoed... Enfin, denk goed na voordat je deze beslissing neemt.
Ventolin is overigens een middel dat zorgt voor een hogere zuurgraad in de mond waardoor erosie kan optreden en bovendien heeft dit medicijn de bijwerking van een droge mond. Bij verminderde speekselproductie ontstaan eerder gaatjes. Advies is dan ook om na inhaleren de mond grondig te spoelen met water.
Veel succes met het maken van je keuze, gr Mignon
altijd pijn hebt
je nooit durft te lachen
je tanden 5 x per dag poetst uit angst voor meer gaatjes
je geen zoet meer eet, omdat de tandarts dit zegt
de tandarts zei letterlijk: jouw tanden zijn zo zwak dat er bij elk beetje suiker een gaatje ontstaat mits je niet goed poetst.... nou wat een opluchting zeg! :smt009
Ik begrijp heel goed dat je met al dit achter de rug het vertrouwen in de tandarts en zijn kunnen hebt verloren. Ik hoopte je alleen nog een maal aan het denken te mogen zetten. Wellicht ben je dit stadium allang voorbij en vraagt jouw probleem om andere aanpak.
Ik denk dat het erg moeilijk zal worden om een tandarts te vinden die je wil verlossen van al je tanden. Misschien is het een idee om een afspraak te maken bij een CBT afdeling (Centrum Bijzondere Tandheelkunde) bij jou in de buurt. Zij zijn bekend met dergelijke problematiek en kunnen je misschien op een objectieve manier informeren en behandelen.
\
Ik wens je nogmaals heel veel succes.
Gr, Mignon
Ik weet iemand voor je
Jou verhaal kon de mijne wel zijn, ook ik ben 24 jaar en sinds donderdag heb ik een prothese boven en onder, ik ben in kerkrade geweest bij de amalia kliniek, dit is officieel een angst tandarts, ik ben onder algehele narcose geweest en ze hebben me er alles uitgehaald en de prothese erin, mij is het reuze meegevallen (ondanks de normale probleempjes zoals drukplekken) je kan ze vinden op internet
Bij google intypen Amalia kliniek kerkrade.
s6
ook mijn eigen tandartsen wilden mij geen gebit geven, door een bacterie werden mijn tanden steeds slechter, ze konden het repareren maar garantie konden ze me niet geven, of de bacterie eruit was of niet, vandaar dat ik daar terecht ben gekomen (kerkrade) hele schappelijke mensen, als je geen prothese hoefft dan doen ze het ook niet maar ze begrijpen je en zijn erg vriendelijk en rustig
Echt ontzettend bedankt voor je verhaal. Ik heb inderdaad al over deze kliniek gehoord, maar zag behoorlijk grote geldbedragen staan voor de narcose e.d. Wordt dit ook gedeeltelijk verzekert? Het liefst zou ik er morgen al heen gaan, maar er zal vast en zeker een wachtlijst zijn.
By the way, liever onder algehele narcose, want mijn angst is alleen maar groter geworden toen ik 2 kiezen bij de kaakchirurg liet wegsnijden. Zoooo bruut zijn ze daar! Was geen client, maar een nummertje.. zo PAF PAF PAF PAF 4 spuiten in mijn gehemeltje... zucht... krijg weer kippenvel als ik er aan denk! :(
gewoon doen
Bij mij weet ik de rekening niet precies van wat ik zelf moet betalen, in ieder geval de narcose (een uurtje) ongeveer 258 euro staat op mijn begroting, de prothese krijg ik helemaal vergoedt, en de rest het trekken en eventueel hechten enzo krijg ik 80% vergoedt, bij mij moest alles eruit.
Ze zijn daar zo ontzettend geduldig en lief.
Je krijgt eerst een intake, is alleen een foto maken, tandarts kijkt in je mond met alleen een spiegeltje en zegt wat er allemaal mis is en wat je kan doen, ze adviseren altijd om je gebit te behouden, ik wilde dat in eerste instantie doen, maar aangezien ik dan met een jaar of 3 weer met dezelfde ellende zou gaan zitten heb ik gevraagd om er alles uit te halen, hij heeft me toen alles verteld de voor en nadelen, want er zijn ook genoeg nadelen die je moet overwegen.
De dag van de behandeling heb ik als zeer prettig ervaren, je gaat liggen je krijgt een infuus naaldje in je hand, stelt niks voor, ik heb nog gezegd "boh dat is goed spul" en weg was ik, heeeerlijk geslapen en ik werd wakker met mijn nieuwe tanden......zeeeeeer mooi. Nu 4 dagen later ben ik er nog steeds erg blij mee, alhoewel ik wel eerlijk gezegd, zoals gister gedacht had "had ik het maar nooit gedaan" maar dat is maar effe, lang leve de ibrofen!!! ik ben er erg blij mee, zoveel mensen die tegen me zeggen, dat het een verbetering is, echt gewoon doen!!!
Ik belde naar de amaliakliniek en 10 dagne later kon ik op intake en 1 maand later was de behandeling al. dus dat valt wel mee met wachttijden.
Echt bellen, ik raad het je aan, wel je discipline houden na die tijd om de prothese in te houden en dan komt alles goed
s6
Ik krijg al helemaal vlindertjes bij het idee dat ik straks een stralende glimlach heb! Die pijn kan er wel bij, want pijn aan mijn tanden heb ik genoeg gehad. (blootliggende zenuwen, afgebroken tanden, blootliggend kaakbot) We zijn wel wat gewend! ;)
En inderdaad een klapperend gebit klinkt mij altijd nog beter in de oren dan alle ellende die je nu ondervind. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn verhaal nog iets verder gaat :( .
Bij mij moet nu op aanraden van een KNO-arts alles eruit. Doordat niemand het wilde doen, heb ik uiteindelijk een kaakholte-ontsteking gekregen die niet meer wegging. Daaraan ben ik uiteindelijk geopereerd en die bleek onstaan uit onstoken wortels.
Ow ja mijn prognose op dit moment is trouwens dat ik in oktober weer kan lachen :D
Client is toch klant? Klant is toch koning? Ik begrijp dat niet dat je als client aangeeft iets te willen en zij het niet doen. We zijn toch allemaal 100% bij ons verstand als we iets willen? Zo zie je maar...hadden ze maar eerder naar je geluisterd. Wel super dat het in oktober zo ver is! Echt geweldig! :D