etensresten onder brug

Author:
Mira58
Posted:
zo, 07/22/2007 - 13:01
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vragen (19 juli, Mira58)
Nu stel ik mijn vragen heel kort:

Is altijd nodig om een noodbrug te plaatsen? Als hij er af valt, wat zijn dan de gevolgen hiervan?

Als er etensresten blijven zitten onder de brug, is dat goed gemaakt dan?
Ik ben niet altijd in de gelegenheid om na elk hapja mijn brug te poetsen....
Is een brug hol aan de binnenkant? Hoe strak of los moet/mag een brug zitten rondom het tandvlees?

Als de tandarts een stuk van de brug er af wil slijpen, dan is de porceleinlaag daar weg. (onderkant) Je voelt het, je ziet het.
Is dat acceptabel?

Ik ben blij met elke reaktie, want over 3 dagen moet ik weer terug bij de TA. Alvast bedankt!
omaatje lief

voor reinigen onder je brug kun je het beste " een Waterpick" kopen, dit werkt het beste, er zijn ook speciale flosdraden met een steviger stuk in het begin, die trek je er doorheen.! voor de rest geen antwoord, hoop dat de tandarts antwoord. sterkte! :o
zo, 07/22/2007 - 18:09 Permalink
Irfan

Beste Mira,

Een noodbrug is zeer nodig, omdat de geprepareerde elementen stevig op hun plaats te houden. Zonder noodbrug kunnen de elementen licht uitgroeien etc en een brug is echt tiende millimeter werk. Daarnaast voorkomt het ook tandvlees ontstekingen etc.

Een brugtussendeel is bol aan de onderkant. Soms past een kroon of brug niet helemaal en dan moet de tandarts iets in het porselein slijpen, maar het is niet leuk meer als dan ook metaal zichtbaar wordt. Slijmvlies is licht indrukbaar, dus het brugtussendeel mag licht op het slijmvlies rusten, zodat er geen etensresten tussen komen.

Groet Irfan
ma, 07/23/2007 - 11:53 Permalink
Mignon

Omdat normaal flossen tpv de brug niet mogelijk is wordt meestal geadviseerd om eronder schoon te houden mbv een brugnaald icm een flosdraadje of met een passend ragertje. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van de bovengenoemde waterpick gezien de magere reinigingsresultaten van dit apparaatje.

Gr, Mignon
ma, 07/23/2007 - 20:04 Permalink
Mira58

Beste Allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reaktie!

Hoe het afgelopen is met mijn verhaal kunnen jullie lezen onder "vragen over net geplaatste kronen/brug" op 22 juli.
di, 07/24/2007 - 19:48 Permalink